Hej! Kom hem ikväll och upptäckte några vita, avlånga saker på en rot och en anubias i 250-litaren. Ser eventuellt ut som ägg, men i akvariet finns bara Siamesiska algätare, Dvärgkulfiskar, Corydoras paleatus och ancistrus L183-or som kan lägga ägg och de äggen ser väl inte ut så? De är 1-2 mm långa och sitter väldigt hårt på många olika ställen, 10 under en rot, 7 på en rot, 5 på anubiasen osv. Vad kan det vara?
Vita prickar på blad och rötter
Kollaps
X
-
Senast redigerad av skadedjur; 04 February 2007, 23:50.// Karolina //
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."Kommentar
-
Har läst lite om det, de skall tydligen vara extremt svåra att få att utvecklas, men vi skall försöka med 15-20% salt i vattnet som vi läst så får vi se... Tack för hjälpen! Hade inte en tanke på snigeln!// Karolina //
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."Kommentar
-
Wow, här får man ju svar innan man ens hunnit ställa frågan..!
Hade precis tänkt fråga om samma sak. Har också en massa oidentifierade vita, svagt ovala 1-2mm långa prickar i mitt akvarium. De sitter mest på rötterna och på rutan.
Det kan inte vara någon av fisk-innevånarna som är skyldig, men jag har även zebrasniglar i karet så där har vi nog boven i dramat då!
Känns faktiskt som en lättnad, var ett tag rädd att jag fått in nån ohyra eller att det kanske ar nån form av svampangrepp..
Kan man bara låta dem sitta kvar eller bör jag ta bort dem?
Mvh
CinapuffKommentar
Kommentar