demolerad firre

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • letum
    • January 2003
    • 10

demolerad firre

hejsan, jag undrar hur det funkar om en fisk blir skadad, kommer det läka av sig själv eller är det mer humant och avliva den?
    Undrar eftersom en av mina praktbotior fick för sig att ta sig in i innerfiltret och fastnade med huvet mot prollen i nån minut innan jag fick loss den, följden blev ett halvt demolerat ansikte (yttre fjäll lagert försvann och antagligen så blev den säkert blind på det ögat)

(fråga inte hur den kom in för det vet jag inte)

720L Sydamrikanskt
    300L Asiatiskt
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8083

Om det inte läker så dör den av svaghet. En fisk kan leva även om den är blind på ett öga, men den kanske inte blir så snygg då. Jag hade väntat och sett ett par dagar. Sen sett om det läker,om den klarar sig själv och om det ser snyggt ut (ja jag vill inte ha en fisk som ser demolerad ut, även om den mår bra och klarar sig). Om några dagar har nog denna frågan fått ett svar av sig själv.

MVH
    Magnus
    min zoon

Kommentar

• Ekbor
      • December 2002
      • 158

dom flesta fiskarna läker bra, men om man vill skynda på prosessen (stava :P) kan man ha i lite salt men jag har aldrig testats det, det är lite riskabelt... men testa om du känner för det men bara lite och tänk på dina andra fiskar i tankaen, det bästa är nog om du har ett eget kar för den och har i lite lite salt i sådana fall

Kommentar

Arbetssätt...