ang HORNBACH????????????

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peter_m_jonsson
    • April 2006
    • 451

Tack för hjälpen med ZooGiganten. Jag var in på Akvarietjänst på lunchen, och de har som alltid fräsha fiskar. Synd bara att det är så smala gångar där inne, jag kommer att få ett h**te med att hålla reda på mina småtjejer. Samtidigt tycker de ju att det är jättekul att följa med och handla fisk så det blir väl till att vara snabb

Kommentar

• Shilo
      • June 2005
      • 170

Var ligger HORNBACH....
      Och är det ingen som handlar på "Akvariepiraten" Nobelvägen/Malmö ?
      Kaniniska hälsningar

Shilo

Kommentar

• karro72
        • September 2006
        • 137

Ursprungligen postat av Shilo
        Var ligger HORNBACH....
        Och är det ingen som handlar på "Akvariepiraten" Nobelvägen/Malmö ?
        vet inte riktigt var HORNBACH ligger såg bara reklam bladet var nyfiken om de var bra grejor dom hade som fiskar och växter.

har inte handlat hos akvariepiraten hur e dom att handla av då?
        MvH/karro
        Karro 72

Kommentar

• peter_m_jonsson
          • April 2006
          • 451

Jag har nog lite fördomar mot akvariepiraten, men när jag var där och kikade efter ombyggnaden så var det döda eller sjuka fiskar i nästan alla akvarium. En kompis som var där efteråt sa att han tyckte det var Ok, men jag väljer hellre akvarietjänst.
          Hornbach i malmö: Kör inre ringvägen och sväng av på väg 11. Kör av väg 11 när det är skyltat mot toftanäs industriområde så har du hornbach till vänster

Jag tycker Hornbach är kanon på tillbehör. Dom har JBL som gör mycket bra ytterfilter (tysta och billiga),Tetra,Eheim, Billiga akvarium och en hel del annat. Fiskar har jag aldrig handlat och kommer nog inte att göra det efter att ha läst inläggen i den här tråden.
          Senast redigerad av peter_m_jonsson; 24 October 2006, 13:09.

Kommentar

• Snowflingsan
            • September 2006
            • 132

Jag har precis skapat ett nytt ämne om tips på och åsikter om akvarieaffärer i Malmö/Lund-trakten. Kika gärna in där så kanske vi kan diskutera mer

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Administrator

• December 2001
              • 48148

Dessa regler gäller för kritik på Zoopet

8/ Kritik
              Kritik mot NAMNGIVNA privatpersoner eller företag är OK förutsatt att kritiken håller sig inom lagens råmärken samt att kritiken INTE skrivs under pseudonym (ange alltid ditt för och efternamn samt bostadsort).

Kritik skall alltså inte vara anonym utan den som kristiseras skall kunna veta vem som kritiserar för att man på ett bemöta kritiken på ett riktigt sätt
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Snowflingsan
                • September 2006
                • 132

Angående behandlingen av kritik i forumen. Behöver man i varje inlägg som kan antyda kritik mot namngivna personer eller företag ange sitt namn och bostadsort, eller räcker det att man angivit det under sin presentation?

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Administrator

• December 2001
                  • 48148

Det räcker med att ange det i presentationen
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• karro72
                    • September 2006
                    • 137

Ursprungligen postat av peter_m_jonsson
                    Tack för hjälpen med ZooGiganten. Jag var in på Akvarietjänst på lunchen, och de har som alltid fräsha fiskar. Synd bara att det är så smala gångar där inne, jag kommer att få ett h**te med att hålla reda på mina småtjejer. Samtidigt tycker de ju att det är jättekul att följa med och handla fisk så det blir väl till att vara snabb
                    så lite så. oftast små zoo affärer har bättre grejer än stora de e mer som att ju mer dom har fått sålt desto bättre e dom strunt samma om dom säljer friska fiskar eller ej, och servicen va e de för något. sur och besvärliga när man ställer frågor om något, nej då säger jag tacka vet akvarietjänst.
                    MVH/karro
                    Karro 72

Kommentar

• solbacka
                      • January 2004
                      • 3952

Ursprungligen postat av peter_m_jonsson
                      Hornbach i malmö: Kör inre ringvägen och sväng av på väg 11. Kör av väg 11 när det är skyltat mot toftanäs industriområde så har du hornbach till vänster
                      Jag vet inte vad det är som är svårt att hitta till hornbach, jag har nog kört 5-6 olika vägar dit (finns det så många?) Eller så har jag uselt lokalsinne...jag kör och kör och rätt som det är "där är ju hornbach!"
                      350l Diskus 275l SA växt
                      100l tanganynika
                      Min dagbok Mina bilder
                      Min alldeles egna zoon

Kommentar

• Snowflingsan
                        • September 2006
                        • 132

Jag har också dåliga erfarenheter av personalen på akvarieavdelningen på zoogiganten. Det är synd att de inte bemöter kunderna väl, i sådant fall hade det varit en av de bästa akvarieaffärer jag besökt.

Kommentar

• Stew
                          • July 2004
                          • 1736

Hornbach.

Mina föräldrar var där och köpte ett akvarie. Kom hem med ett 40? liters UTAN PUMP ELLER FILTER. det behövdes inte sa personalen...

Men jag har handlat där massor av gånger och tycker personalen är kanon... Se till att prata med dagpersonalen bara, och inte personalen som är där på helger och kvällar.... Tänker inte säga några namn på vilka som är bra. Men det finns bilder på dem i entren till akvariedelen. Ragga tag på dem
                          540l Malawi
                          180l Växt / sällskapskar
                          90l odlingskar
                          50l odlingskar / karantänskar

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Administrator

• December 2001
                            • 48148

Ursprungligen postat av Stew
                            Hornbach.

Mina föräldrar var där och köpte ett akvarie. Kom hem med ett 40? liters UTAN PUMP ELLER FILTER. det behövdes inte sa personalen...
                            Om det behövs beror ju lite på vad man skall ha i akvariet.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell

Kommentar

• kanotisten
                              • May 2006
                              • 218

Ang. Hornbach Malmö,

tycker att det är bra service förhållande till priserna. köpt fisk där utan problem. har stort sortiment på tillbehör, t.ex. billiga helglasakvarier (bra att ha som karantän, sump, eller liknande) tror att 200 litaren låg på 700 kr (ta mig dock ej på orden här)

Billiga växter också.

Kommentar

• Cyruz10
                                • February 2010
                                • 235

Namn: Kamran Sairafi

Svärföräldrarna köpte en del fisk från Hornbach i Gbg och fick med sig nån svamp samt troligtvis även bukvattensot (vet inte vilka andra sjukdomar som har liknande symptom).

Efter att inga fler fiskar visade symptom eller dog på nån vecka åkte svärfar tillbaka för att se om han behövde göra något mer. Men inte fick han tips om behandling eller något dylikt. Dom skickade istället med honom 10 neontetror (!!!). Horbach erkände dessutom att i alla fall svampen troligtvis kommit från deras kar då dom haft problem med detta.

Det värsta är att svärfar tror på allting som en fiskaffär säger då han själv inte har någon större kunskap eller strävan att skaffa sig det. Dom har billiga prylar och mat men fiskar avråder jag alla i Göteborgs området att köpa från dom.

Å andra sidan var killen i Hornback i Stockholm väldigt seriöst, ställde motfrågor om vilka fiskar man har och hur stort akvarium, när jag och tjejen köpte nytt kar till morsan. Han vägrade skarpt att sälja fiskar, samt sa att han inte säljer karet om han misstänker att vi skaffar fiskar någon annan stans, när han trodde att vi skulle starta upp ett helt nytt kar. Köpte lite fisk där åt morsan och dom mår bara prima.

Beror nog mycket på vilken butik man går till, men den i Gbg avråder jag starkt.

Kommentar

Arbetssätt...