Impregnera spånplatta?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joacim
    • December 2003
    • 964

Impregnera spånplatta?

Jag "spontanköpte" en julklapp när jag var nere åt halmstadshållet och knallade in på Jula. Det var en sådan här http://www.jula.se/Butik/docs/produk...dept_id=SE-666 (kostade f.ö. 399:-) just för att den tål a 265kg per hyllplan. Tanken var/är att plocka in ett 2-3 96liters kar men nu är det ju spånplattor som hyllplan...

Någon som har en bra tanke om hur man fixar så de inte suger åt sig varenda vattendroppe och i slutändan dumpar mina kar på golvet? Är det lack som gäller eller skall man gå på linolja eller skall man helt enkelt kolla efter hyllplan i annat material (då faller dock tanken på en budgetvariant av aqua-hylla och det kanske är lika bra att köpa en aluställning)?

/J *som är uppe för sent Natti*
    Det finns 10 sorters människor här på jorden.
    De som förstår binära tal och de som inte gör det.
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

måla med nån bra färg som inte löser upp sej av vatten så går det fint.
    vattenbaserade färger fins som funkar bra också.

men kolla dock om och isåfall hur mycket hyllorna sviktar för det gör dom nog en del.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• Joacim
      • December 2003
      • 964

Danke! Jo, jag har bankat ihop ställningen nu och den verkar vara stabil nog för ett par 96 liters kar och litet till. Precis som du påpekar så är nog inte hyllorna "stumma" nog så det blir till brädgården imorrn för att få litet råd om bättre material.

Tack igen för svaret.
      /J

Kommentar

• Raven
        • February 2005
        • 15385

tycker det ser ut som man kan dra fast reglar mellan den bärande fyrkanten så att säga.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• Joacim
          • December 2003
          • 964

Yepps, men frågan är om det inte blir billigare (och sannorlikt mindre meck) att bara såga ut skivor och lägga ovanpå. "U-balkarna" (balk... jaja, överdrift men you get the picture ) är ca 4.5cm i innerdiameter och sedan plus ett par millimeter för att komma upp till undersidan av hyllan.

/J

Kommentar

Arbetssätt...