Hjälp, liten vattenskada!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lisaisa
    • September 2005
    • 31

Hjälp, liten vattenskada!

Har runnit lite vatten längs tapeten under listen och ner under parketten.... Måste ha hänt inatt, men det kan inte vara mycket, ser ut som det torkat nu, men parketten buktar upp lite i området som är ungefär 30*30 cm. Någon som vet om jag kan låta det va eller om jag måste se till att bryta upp golvet, torka och lägga ny parkett där?
  • MotorShip
    • October 2004
    • 75

Ursprungligen postat av Lisaisa
    Har runnit lite vatten längs tapeten under listen och ner under parketten.... Måste ha hänt inatt, men det kan inte vara mycket, ser ut som det torkat nu, men parketten buktar upp lite i området som är ungefär 30*30 cm. Någon som vet om jag kan låta det va eller om jag måste se till att bryta upp golvet, torka och lägga ny parkett där?
    Hmm, bra fråga. Kan du plocka ur parketten enbart där det läckt, eller tolkar jag dig fel? I så fall hade jag gjort det.
    Oavsett bör du ju försöka så gott det går att torka upp under/bakom listen och även mot golvet i den mån det går.
    Är ju lite tråkigt om du skulle få problem med golvet, framför allt om du behöver lägga om golvet.

Vet du var det har läckt? Så du har fått stopp på läckaget. Det är väl prio 1!

Lycka till
    mvh
    Stefan

Min Zoon

Kommentar

• Lisaisa
      • September 2005
      • 31

Har tagit bort listen, var fuktigt på den och tapeten längst ned, även lite lite mögel på både listen och tapeten. så nu Tvivlar jag på att det bara är inatt det kommit ner vatten. Hur farligt är det med mögel? Kan det sprida sig även efter att det torkat?

Kommentar

• MotorShip
        • October 2004
        • 75

Ursprungligen postat av Lisaisa
        Har tagit bort listen, var fuktigt på den och tapeten längst ned, även lite lite mögel på både listen och tapeten. så nu Tvivlar jag på att det bara är inatt det kommit ner vatten. Hur farligt är det med mögel? Kan det sprida sig även efter att det torkat?
        Tja har du mögel har det ju läckt en tid, tyvärr. Men nu har du ju upptäckt det och kan åtgärda det.

Mögel är aldrig bra, men om du tar bort fukten så kommer inte möglet att forsätta sprida sig. Har du en fläkt så sätt den där och kör på. Fläkten hjälper till att torkar upp.

Du bör nog kontakta ngn som kan se ditt/erat golv för bedömmning om att öppna upp. Hyresvärd tex, ja dvs om du bor i lgh. :/
        mvh
        Stefan

Min Zoon

Kommentar

Arbetssätt...