Har runnit lite vatten längs tapeten under listen och ner under parketten.... Måste ha hänt inatt, men det kan inte vara mycket, ser ut som det torkat nu, men parketten buktar upp lite i området som är ungefär 30*30 cm. Någon som vet om jag kan låta det va eller om jag måste se till att bryta upp golvet, torka och lägga ny parkett där?
Hjälp, liten vattenskada!
Kollaps
X
-
Ursprungligen postat av LisaisaHar runnit lite vatten längs tapeten under listen och ner under parketten.... Måste ha hänt inatt, men det kan inte vara mycket, ser ut som det torkat nu, men parketten buktar upp lite i området som är ungefär 30*30 cm. Någon som vet om jag kan låta det va eller om jag måste se till att bryta upp golvet, torka och lägga ny parkett där?
Oavsett bör du ju försöka så gott det går att torka upp under/bakom listen och även mot golvet i den mån det går.
Är ju lite tråkigt om du skulle få problem med golvet, framför allt om du behöver lägga om golvet.
Vet du var det har läckt? Så du har fått stopp på läckaget. Det är väl prio 1!
Lycka till -
Ursprungligen postat av LisaisaHar tagit bort listen, var fuktigt på den och tapeten längst ned, även lite lite mögel på både listen och tapeten. så nu Tvivlar jag på att det bara är inatt det kommit ner vatten. Hur farligt är det med mögel? Kan det sprida sig även efter att det torkat?
Mögel är aldrig bra, men om du tar bort fukten så kommer inte möglet att forsätta sprida sig. Har du en fläkt så sätt den där och kör på. Fläkten hjälper till att torkar upp.
Du bör nog kontakta ngn som kan se ditt/erat golv för bedömmning om att öppna upp. Hyresvärd tex, ja dvs om du bor i lgh. :/Kommentar
Kommentar