"överbliven" fisk - Vad gör man?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mayweed
    • November 2004
    • 73

"överbliven" fisk - Vad gör man?

Hejsan,

En liten fråga. När man sitter och tittar på sina kar, och inser att 'den och den fisken funkar inte riktigt längre', tex har blivit ensam, blivit för många (yngel...) uppenbarligen inte trivs och det finns inget annat kar att stoppa den i. Vad gör man? Vad gör ni i allmänhet? Lämnar tillbaka till affären, låter det vara, ger bort?
    Jag vet (tror) att 'min' zooaffär inte har något emot att ta tillbaka fisk, men jag känner mig ju så dum.

// Helena
    180L blandad fisk som sällan syns
    110L kulfisk med vänner
    54L snäckskalslekare (L. Stappersi)
    20L med dvärgkulfisk samt
    12L växter med sniglar och lite endlersyngel
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Eftersom du är goldmedlem så kan du ju testa med att sätta in en annons i Annonsbörsen
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Mayweed
      • November 2004
      • 73

Ah, det är onekligen en bra idé. Har faktiskt inte tänkt på det
      Tackar och bockar!

// Helena
      180L blandad fisk som sällan syns
      110L kulfisk med vänner
      54L snäckskalslekare (L. Stappersi)
      20L med dvärgkulfisk samt
      12L växter med sniglar och lite endlersyngel

Kommentar

• HazelCR

Ibland är det svårt att bli av med lite fisk som blivit "över". Egentligen tycker jag det är konstigt eftersom de flesta som annonserar tar så lite betalt i jämförelse med en akvariebutik.
        Om internet hade funnits när jag var barn, så hade jag varit rackarns glad och dessutom haft mer pengar kvar av veckopengen att köpa rischoklad och serietidningar för. Mina pengar gick mest till akvariehobbyn.
        Problemet är nog att ingen vill åka särskilt långt för att hämta/köpa en fisk. Bensinpriset "äter" upp förtjänsten av det låga priset.
        Senast redigerad av Gäst; 08 July 2005, 14:12.

Kommentar

• svea
          • February 2005
          • 2476

Om man har några som "vuxit ur" akvariet, som är för stora och tjocka och gamla, vilken handlare vill ha dom?
          Sen har man dom udda, som blivit änka/änkling, vad göra?

Själv har jag väldigt svårt för att ta bort dem bara, om dom är friska menar jag då.
          Jag skulle gärna skänka bort om jag kände nån med passande akvarium.
          Svea

Mina bilder
          Min zoon

Kommentar

• Olle A
            • January 2002
            • 1661

Finns det akvarieföreningar där ni bor är ett bra tips att gå med där och höra om någon medlem vill ha era överblivna fiskar. D v s om det inte är akut, för de flesta föreningarnas verksamhet ligger nere nu på sommaren. Många föreningar har ibland auktioner på sina möten där medlemmar kan sälja och köpa fiskar, växter och akvarietillbehör. Ni som inte är goldmedlemmar (eller vill bli) kan annonsera gratis på www.akvarieguiden.nu eller www.firren.com .
            Naturligtvis ska man aldrig sälja eller ge bort fiskar som inte är helt friska.

Olle

Kommentar

Arbetssätt...