Finns det någon här på forumet som känner till ett ställe där man kan köpa 3-5L vattendunkar, eller vattendunkar överhuvudtaget? Bör helst ligga i Stockholmsområdet! (Tänkte ha till Co2 gödningen).
Hej! Jag köpte några dunkar i sommras (Vatten när man tältar)
har för mig att jag hittade dom på ÖB eller kanske va det Maxi ?
miaf det fins lite var stans. Jag förstår om du inte blev klokare på mitt svar..
MVH/Lasse
Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!
Tack för svaren! Jag har kollat på en del hemsidor bl.a. Clasohlson, Rusta, Jula, Biltema. Tyvärr har jag inte hittat något. Finns det andra alternativ?
När jag letade för ett år sedan fanns dunkar på Coop, Jula och Överskottsbolaget. Den sista var klart billigast vilket var viktigt för mig som skulle ha många dunkar (osmosvatten).
Tack för svaren! Jag får gå till Vivo Dagslivs imorrn (de brukar ha riktigt billiga varor) och köpa två stycken 2,5L dunkar med saft i (sedan får lillsyrran se till att tömma dem ). De kommer bli perfekta! Tack än en gång för svaren!
Jag köpte en 5-liters via en gör-ditt-eget-vin affär på nätet. Samtidigt köpte jag en gummipropp med hål i som passar exakt i dunken. Dra CO2 slangen genom hålet i proppen och man har inga problem med läckande o pysande flaskor! Kanonenkelt att byta mäsk. Tvättflaskan är fortfarande en vanlig pet-flaska som jag tätat med fogmassa, men den pillar man ju inte med så ofta.
Kommentar