Enögd fisk

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sara
    • September 2003
    • 22

Enögd fisk

En av mina perlmutt kom för nära min rödzebra hona som pysslade med sina yngel. Hon fick tag i perlmuttens ena öga och skadade det avsevärt. Första dagen var han "lite" tagen men äter nu glatt och sköter om sitt revir igen.
    Kan han leva ett fullgott liv med bara ett öga, är det någon som har erfarenhet av det här?

Tacksam för svar
    "nice"
  • Niizze
    • February 2003
    • 206

Min kompis hade en piraya som bara hade ett öga. det var inge problem förutom vid matningen för han såg inte maten på högersidan.
    Men om såret bara läker fint och inte blir infekterat så tror jag inte det ska vara något problem.
    /Niizze

Kommentar

• borgen
      • October 2003
      • 7

Har haft två firrar som varit/blivit enögda. Båda har klarat sig fint, men de verkar ha en tendens att bli lite mindre än de andra. Inte så konstigt kanske, de borde ju ha lite svårare att hitta mat. Sen kan det väl tänkas att de löper större risk att bli byten om man har nån rovfisk i akvariet.
      375 l: Sällskaps.
      225 l: Malawiciklider.
      105 l: Yngelakvarie på g.
      70 l: Ghost och mosaik skalarer som bildat par. Nyligen lagt rom.

Kommentar

• Bpe
        • June 2003
        • 32

Jag hade fyra Black Molly ,i och för sig, varav den ena saknade ett öga. De har alla lämnat livet sedan ett tag men den enögda var den som klarade sig längst.
        Jag upplevde inte att den hade några problem, förutom som de andra skriver svårare att hitta maten. Det hände någon gång att när han vände sig i vattnet så krockade han med något han inte sett men det blev oftast bara en liten "aha upplevelse".
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=119164

Kommentar

• Sara
          • September 2003
          • 22

Tack för alla svar, han ska få en chans!
          "nice"

Kommentar

Arbetssätt...