Bra akvariebutik i Göteborg ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

Bra akvariebutik i Göteborg ?

Den 9-10 feb ska jag ta en tur med barnen till Göteborg för besök på bla universeum. På söndagen blir det hemfärd och då blir det naturligtvis ett besök hos Kent i Nol, det var ett par år sen jag var där nu. Jag undrar om det finns fler affärer som är värda ett besök. Antingen i Göteborg eller längs riksväg 40 österut. Tack på förhand
  • hampusr
    • December 2010
    • 134

Det är väl frågan om de vanliga misstänkta:

Herkules Zoo på det ljuva Hisingslandet är en bra butik (som är stängda på söndagar).
    Hornbach, också på det ljuva Hisingslandet har en hel del kar man kan inspireras av.
    Tropakvariefiskimport ("Troppen") har rejält med fiskar att stirra på.
    Zoocenter Bäckebol är ingen spännande affär alls, men brukar ha rätt bra växter av mindre sorter (i höjd).

Kommentar

• Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

Låter trevligt då finns det ju lite att välja på. Eftersom det brukar ta en stund hos kent så hinner jag nog inte med alla tyvärr. Brukar alltid va mycket folk och så finns det ju en del fina fiskar att glo på med "Troppen" låter intressant så det stället ska jag nog leta mig fram till med.Tack för bra svar

Kommentar

• ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

vad är du ute efter? sveriges förnämaste samlingar av rovfisk huserar i sillstryparland..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

Kommentar

• roffen2
          • August 2012
          • 197

Längs riksväg 40 österut finns Falskogs akvarium, avfart Rångedala utanför Borås. Riktigt stort och bra sortiment och absolut värd ett besök. Men har öppet kvällar och helger, inte på dagen vardagar. Lite om sortiment och öppettider finns om man söker på Falskogs på Facebook.

Kommentar

• Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

Är väl mest intresserad av vildformer av levandefödare, små rasbora och kampfisk. Tyvärr inga störde rovfiskar. I Nol ska jag köpa ett gäng Lamprologus Ocellatus Gold, ångrade mig sist att jag inte köpte några.Ja Falskogs har man ju läst om i några trådar här på forumet så det ska jag undersöka mer om.Tack för alla tips

Kommentar

• Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

Imorn ska det äntligen storshoppas i Nol. Ett stort gäng galaxyrasbora till mitt 150l Asienkar, sen måste det bli ett par olika tanganyikaciklider till mitt tomma 343l. Jag misstänker att man inte har utrymme i plånboken för besök i fler butiker efter det Men först börjar vi dagen på Universeum

Kommentar

Arbetssätt...