Akvarieaffär i Sundsvall?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mysan__
    • February 2008
    • 407

Akvarieaffär i Sundsvall?

Hej.
    Jag får snart semester (en grymt efterlängtad dessutom!), ska då ner till Sundsvall och vara där en vecka då karln bor där.
    Eftersom vädret verkar ge små förhoppningar om fin väder så tänkte jag utforska vad det finns för akvarieaffärer där nere. Min pojkvän är väl si så där intresserad så han visste inte om någon fler än de vanliga, djurmagazinet te x.
    Därför undrar jag om någon här har någon aning om det finns någon affär som kan vara värd att kika in på?

Insåg nu att jag kalva till det, det här inlägget skulle nog under det andra Övrigt som finns längre ner på sidan.
    Senast redigerad av Mysan__; 10 July 2012, 19:14.
    Mvh/ My
  • Inger H
    • December 2008
    • 11248

Ursprungligen postat av Mysan__
    Hej.
    Jag får snart semester (en grymt efterlängtad dessutom!), ska då ner till Sundsvall och vara där en vecka då karln bor där.
    Eftersom vädret verkar ge små förhoppningar om fin väder så tänkte jag utforska vad det finns för akvarieaffärer där nere. Min pojkvän är väl si så där intresserad så han visste inte om någon fler än de vanliga, djurmagazinet te x.
    Därför undrar jag om någon här har någon aning om det finns någon affär som kan vara värd att kika in på?
    Hejsan Mysan!

I stan (Sundsvall) har du Ströms Zoologiska - sen lite längre norrut, när du kommer till IKEA och alla affärer som finns runt omkring, så har du Arken Zoo - öster om IKEA, så har du både Djurmagazinet och Djurkompaniet. Fast räkna inte med att det finns några "guldkorn"...tyvärr.

//Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• Mysan__
      • February 2008
      • 407

Okej. Det var ju synd. Vi har just inga guldkorn här uppe i Umeå heller.
      Tänkte fara och kika på skoj, blir det någon trist dag så får jag fara och bara tom glo
      Mvh/ My

Kommentar

• Mr.Chong
        • February 2012
        • 12

Ströms Zologiska är enligt mig den bästa här i sundsvall.. mest kunnig personal vad gäller akvariefisk iaf..även om utbudet är rätt skralt.. Men tilläggas bör ju att det går att beställa rätt många fisksorter.

Utbudet är som sagt inte så stort i sundsvall.. i allafall vad gäller Malawi.och inte om man vill ha lite ovanligare sorter.

Arken Zoo har rätt mycket av de vanligaste.. iof har dom rätt ofta lite ovanligare L-malar.. om man gillar sånt. Kunskapen på personalen är väl sisådär.. Har tex fått fel fisk flera gånger då jag handlat där.. ville tex köpa fyra blåciklider... Kom hem med två guldsömmar. en texas. och en Blå ciklid.. 1 på 4 måste väl vara underkänt? :-D
        Fast det blir väl lätt så när dom trycker ner 10 arter i samma kar.. ;-)

Djurmagasinet har typ bara tetror och svärdbärare.. kanske några till..

Djurkompaniet har bra ordning i sina kar... Varje art för sig. bra uppmärkt vilka arter det rör sig om o.s.v. allt för att undvika misstagen som sker hos Arken Zoo.. Dom har de valigaste firrarna. tex Slöjdstjärtar,SA ciklider,tetror,scalarer

Ja det är väl vad som finns här i sundsvall..

Kommentar

Arbetssätt...