limma om ett 720L kar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dampe83
    • February 2010
    • 48

limma om ett 720L kar

Jag satt igår och kolla blocket och snubbla över ett 720L kar som hade släppt i fogarna och det skänktes bort mot avhämtning.
    Tog kontakt direkt och det fanns kvar så idag va jag och hämtade det. ser väldigt fräscht ut förutom att det inte håller ihop helt.

Min fråga är nu vart i Stockholm kan jag vända mig för att få det limmat och vad kan det kosta?
    vågar inte ge mig på att försöka göra det själv för då kommer jag inte kunna sova om nätterna med tankar om att det kanske inte håller.
  • ABSOLUT-71
    • January 2012
    • 81

Ursprungligen postat av dampe83
    Jag satt igår och kolla blocket och snubbla över ett 720L kar som hade släppt i fogarna och det skänktes bort mot avhämtning.
    Tog kontakt direkt och det fanns kvar så idag va jag och hämtade det. ser väldigt fräscht ut förutom att det inte håller ihop helt.

Min fråga är nu vart i Stockholm kan jag vända mig för att få det limmat och vad kan det kosta?
    vågar inte ge mig på att försöka göra det själv för då kommer jag inte kunna sova om nätterna med tankar om att det kanske inte håller.
    Hör med Akvarielagret i Bromma.
    Dom tillverkar ju nya akvarier på beställning.
    Har öppet varje dag.

Kommentar

• dampe83
      • February 2010
      • 48

Har kontaktat dom och sa att jag skulle köpa ett nytt ist för han sa att det skulle bli billigare.
      Kunde få 10% på ett nytt som kostar 6200:- . Det finns inte på kartan att köpa nytt. Karet va ju gratis så jag tänkte lägga pengarna på tillbehören ist och hoppas på att det gick att laga hyfsat billigt iaf.

Är det verkligen så dyrt att få ett kar om limmat?

Kommentar

• gonzo44
        • October 2007
        • 2770

Har kontaktat dom och sa att jag skulle köpa ett nytt ist för han sa att det skulle bli billigare.
        Kunde få 10% på ett nytt som kostar 6200:- . Det finns inte på kartan att köpa nytt. Karet va ju gratis så jag tänkte lägga pengarna på tillbehören ist och hoppas på att det gick att laga hyfsat billigt iaf.

Är det verkligen så dyrt att få ett kar om limmat?
        om dom säger att det skulle bli billigare att köpa nytt så antingen försöker dom grundlura dej eller så fattar dom inte bättre.
        är det att ramkar? det är inte svårt alls att limma själv, det man skall tänka på är att det är viktigt att det är rent när man limmar.. jag har limmat ett antal kar åt folk och inte ett enda har läckt än, jo föresten det vi Hannes och jag limmade droppade det lite från och det berodde på att vi snålade lite på silikon.. jag skulle tro om du tar bort allt gammalt silikon själv och sedan hör med en glasmästare så kanske det hamnar på max 1500:- åtminstånde så ligger det på de priset ca här i småland=))
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

Kommentar

• dampe83
          • February 2010
          • 48

Fick en kännsla av att dom häldre vill sälja ett till mig och att dom hade glasmästare som limmar åt dom vilket gör att dom inte skulle käna nått på att limma mitt.

Det är ett helglas alltså ingen ram

Kommentar

• dampe83
            • February 2010
            • 48

Hade det varit ett mindre kar så hade jag försökt mig på att limma själv men med denna volym så vågar jag inte

Kommentar

• gonzo44
              • October 2007
              • 2770

Hade det varit ett mindre kar så hade jag försökt mig på att limma själv men med denna volym så vågar jag inte
              var bor du??

Kommentar

• MrH
                • October 2010
                • 2825

bara du frågor hos närmsta glasmästare.
                dom flesta har kunskapen att limma ett akvarium å det blir troligen ganska billigt också.
                MrH ---> 175L SA kub

Kommentar

• gonzo44
                  • October 2007
                  • 2770

Ursprungligen postat av MrH
                  bara du frågor hos närmsta glasmästare.
                  dom flesta har kunskapen att limma ett akvarium å det blir troligen ganska billigt också.

håller på förgående talare..

Kommentar

• dampe83
                    • February 2010
                    • 48

bor i sthlm.
                    får kontakta lokala glasmästaren ochkolla

Kommentar

• dampe83
                      • February 2010
                      • 48

mailade ett gäng glasmäster idag och fått svar från fyra.

1:a svara ja vi limmar akvarium men när han hörde hur stort det va så backade han ur.
                      2:a och 3:e sa nej
                      4:e sa ja och att det bara va att komma med det och sa att det skulle kosta ca 1500:- vilket jag kan tycka är överkomligt.

väntar fler svar och pengar innan det blir av iaf

sen en fråga, tre av fyra bottenhörn är kantstötta.
                      bör jag kapa ner baljan och få bort dessa eller är det nått som man inte behöver bry sig om.
                      känns lite sådär att veta att det är lite skadat, kanske kan va nån spricka som springer iväg.

utseendemässigt är det inget jag bryr mig om då akvariet kommer att stå i ett hörn där det hela hörnet kommer att va det som syns utåt i rummet.
                      Bilder på hur det ser ut

Kommentar

• Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

Det där hade jag aldrig fyllt upp inne i hemmet, inte en chans. 720 liter är mycket vatten...
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

"Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

Kommentar

• dampe83
                          • February 2010
                          • 48

menar du att jag skulle skippa det helt eller bör jag kapa bort det skadade?

Kommentar

• Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

Kapar du ner det så att du får rent glas över så är det ju safe men då är det ett helt annat jobb..
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

"Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

Kommentar

• dampe83
                              • February 2010
                              • 48

vad menar du med ett helt annat jobb? lite trög just nu.
                              allt är ju självklart en kostnadsfråga.

Kommentar

Arbetssätt...