Har i flera dagar varit ute på jakt efter finkorning sand och mötts av "Ej i lager" och "utgått ur sortiment". Inget illa menat om Arken Zoo men Hornbach hade BRA mycket mer tillbehör, fiskar och kar. Blev väldigt överaskad eftersom de är en byggaffär och Arken ändå är en djuraffär? Jag tänker bara gå dit hädanefter. Så jag fick tag på min sand och nu står det till som ett yrväder i mitt kar i väntan på att allt ska lägga sig. Någon mer som hittat bra tillbehör på "udda" ställen?
Hornbach vs Arken Zoo
Kollaps
X
-
Det finns olika Hornbach-affärer och det varierar en del mellan dom vad gäller sortimentet.
det är ännu större skillnad mellan olika Arken-affärer. Det finns ju t.om. dom som nästan enbart säljer hund- och kattprylar, medan det finns dom som är stora på akvaristik.
Kontentan av det blir - är att det är fel att säga att Hornbach generellt har mer prylar än Arken eftersom detta varierar mellan vilka affärer man jämför.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt. -
finkorning sand? då går jag till Jula, biltema eller swedol. 50:- för 25kg blästersand.Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
-
Ja, tänkte också på det. Varför inte blästersand? Och om du ändå är i gbg, varför inte herkules zoo? Har sett att dom har jula-blästersand i påsar under akvarierna, vet dock inte om dom säljer dom
Sen har du ju även nols ciklidhobby, fast om du tex bor söder i gbg så blir det en bit.
Hornbach har inte superkvalite på fiskarna, alla deras akvarier har samma vatten. Så är det en sjuk fisk så kan alla bli sjuka. Dom har inte heller vad jag hört någon karantän innan de åker i karen. Däremot finns det två personer som jobbar där som är väldigt kunniga och trevliga! Men man kan även få en som vet mer om lampor än vad en fisk är för något.
Har du varit inne på herkules?
Edit: Problemet med att jobba samtidigt som man skriver på forum tillsammans med att jag alltid öppnar typ 10+ sidor samtidigt med alla olika trådar gör att man blir mega-puck-tvåa iblandKommentar
-
Ha ha ha , ja det är tufft att vara uppdaterad, ja som började skriva på ett tangentbord för 7 år sen, det var inte helt lätt.Janne malawi.forum24.seSenast redigerad av malawijanne; 15 November 2011, 01:34.Kommentar
-
Jag är också helt frälst på Hornbach (Malmö), åtminstone för tillbehör då de både har större utbud och bättre priser än vanliga djuraffärer. Köpte också min sand där (på akvarieavdelningen, gillade inte den de hade på bygg), jättefin och ljus... minns inte exakt vad den kostade, men bra mycket billigare än i akvarieaffär i alla fall! Ska dit i veckan och kolla efter inredning och tillbehör till mitt nystartade
Däremot har jag bara köpt fisk där en gång, och alla dog efter typ en vecka - vet inte om det är nån standard därifrån dock så vill inte uttala mig om det.Kommentar
-
Men när man jobbar så kan det bli lite pauser ibland, eftersom man ibland måste jobba, och då blir man sån hemsk pucktvåa!
Jag är också helt frälst på Hornbach (Malmö), åtminstone för tillbehör då de både har större utbud och bättre priser än vanliga djuraffärer. Köpte också min sand där (på akvarieavdelningen, gillade inte den de hade på bygg), jättefin och ljus... minns inte exakt vad den kostade, men bra mycket billigare än i akvarieaffär i alla fall! Ska dit i veckan och kolla efter inredning och tillbehör till mitt nystartade
Däremot har jag bara köpt fisk där en gång, och alla dog efter typ en vecka - vet inte om det är nån standard därifrån dock så vill inte uttala mig om det.Kommentar
-
Herkules: http://www.herkuleszoo.se/index.html
Trop: http://www.tropakvariefiskimport.com/index.php
Nols ciklid: http://www.ciklidhobby.com/
Fiskväg skulle jag vilja säga att herkules är den absolut bästa av dom jag varit på!Kommentar
-
En viktig kommentar:
Det är OK att kritisera affärer på Zoopet, men om man namnger de affärer som man kritiserar så är det inte tillåtet att själv vara anonym.
Dvs är inte affären anonym, så skall man inte heller vara det själv.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
Kommentar