Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • c90368
    svarade
    Det här ser verkligen lovande ut, gillar rötterna skarpt

    Men ska du inte ha någon svärdsplanta till Scalarenas rom Det brukar ju vara deras favorit.

    Sen undrar jag lite över sällskapet till Scalererna, med dessa malar och tetror lär väl varken rom eller eventuella yngel bli så gamla

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Snyggt Mats, men jag håller inte med Solid då jag tycker det är riktigt snyggt som det är nu!
    Den enda förändringen jag skulle gjort är att flytta en av Crinumlökarna mot hörnet för att täcka tekniken lite mera.

    Lämna en kommentar:


  • Solid
    svarade
    Alltid lika roligt att följa dina projekt
    (även om jag oftast bara läser utan att skriva)

    Ser jättefint ut, och det blev stor skillnad med den nya bakgrunden, mycket snyggare Och rötterna sen... Vill ha...
    Fast jag skulle nog vilja se lite mer grönt däri (syftar inte på alger)

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Matte! Tack skall du ha! Har du vägarna förbi så är du hjärtligt välkommen!

    Ansjo! Jaaaa.... jag säger då det... Det är nästan så att ögonen tåras - vilka fina Scalarer alltså... Vi syns på Onsdag! Jag har precis skickat iväg en treliters thermoskanna med extra starkt Bonna-Kaffe. Det går via expressbud. Har du inte lite kläder jag kan tvätta också?

    Så får jag väl bjuda på en bild till då. Jag har flyttat ett par rötter - för att balansera den stora roten till höger i karet som lutar lite. Den kan jag inte ha ståendes lodrät för den är typ en meter hög (orkar inte såga). Nu har jag placerat en rot i vänstergaveln som lutar åt andra hållet - detta väger upp linjerna och skapar lite mer harmoni.
    By the Way - är det någon mer än TastY som märker någon skillnad...?
    Läs; småsten på vaxduk!
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • matte159
    svarade
    Ännu ett kar att se irl

    Jag missar massa nya projekt-trådar Har en del läsning att ta igen efter några månaders akvarie-break

    Edit: är ikapp nu :P Riktigt snyggt kar Mats!
    Senast redigerad av matte159; 23 August 2008, 19:51.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Tack för att du diskade Mats, men maten var lite för salt!
    Här kommer de utlovade bilderna:
    Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0009.jpg
Visningar: 1
Storlek: 114,9 KB
ID: 2101744
    Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0014.jpg
Visningar: 1
Storlek: 82,5 KB
ID: 2101745
    Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0021.jpg
Visningar: 1
Storlek: 54,0 KB
ID: 2101746
    Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0026.jpg
Visningar: 1
Storlek: 65,9 KB
ID: 2101747
    Och när du tittat färdigt på dessa kunde det vara gott med en kopp kaffe.

    Lämna en kommentar:


  • mazzkot
    svarade
    Hahah ni är så jäv#a sköna !

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Jaadå, farbror Tomten, jag skall genast släppa min goda OS-öl, sätta igång att diska, damma och städa - sedan laga mat, klappa katterna, byta vatten i alla kar, ge dom den godaste maten - och vara så snäll, såååååå snäll man bara kan bli - kommer det bilder då tro?
    Men jag har ingen katt. Det andra får du gärna fixa!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Jag har sett skalarerna Mats, och är du riktigt snäll kanske det kommer in någon bild på dem ikväll!

    Jaadå, farbror Tomten, jag skall genast släppa min goda OS-öl, sätta igång att diska, damma och städa - sedan laga mat, klappa katterna, byta vatten i alla kar, ge dom den godaste maten - och vara så snäll, såååååå snäll man bara kan bli - kommer det bilder då tro?

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Jag har sett skalarerna Mats, och är du riktigt snäll kanske det kommer in någon bild på dem ikväll!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Japp, Ancistrushonan är gul och hanen är mörk, det blir mestadels mörka yngel men en fjärdedel, ungefär, blir gula. Av någon anledning (det här kan kanske någon Ancistrusexpert svara på) blir de allra flesta gula yngel honor.
    Nuggeten på bilden är styvt 12-13 cm.
    Ös på med malprojektet, Freddan!
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 22 August 2008, 22:20.

    Lämna en kommentar:


  • 127bubbel
    svarade
    Gul och vanlig ancistrus korsar sig va? Snygga bilder på dina Golden Nugget förresten, hur stora är dom?

    Själv har man ett malprojekt på gång, mer info kommer.

    MVH/Freddan

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Wow, då har man hållt sig nästan exakt ett dygn med att posta ett inlägg här. Ja, jag går ju i väntans tider och på onsdag smäller det - då blir det lite sköna (hoppas jag) Scalare-uppdateringar på kvällen - med bilder och filmer!
    Men under tiden slänger jag in en bild på ett Ancistrusyngel på styvt tre-fyra cm. Det är en tjej tror jag. Mamman är gul och detta är nog med största sannolikhet ännu en tös.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Då skall jag egga upp er ytterligare med några bilder - inte på Scalarer dock, de kommer om styvt sex dagar. Det blir alltså lite OT men det är bilder på andra invånare i 600-burken, så det skall väl gå ändå tycker jag. Fick ett PM från Bubbel-Freddan och han ville se några bilder på Golden Nugget - så varsågod Freddan! Sedan är det ett par bilder på två Ancistrusyngel - och en bild på deras farsa;
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ja, den här tråden hamnar på prenumerationer...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...