Kjells akvarier
Kollaps
X
-
får gärna ta bilder om du får tag på nåt annat än amano och körsbär
Idag har jag limmat bakgrunder/filter i de 8 minsta akvarierna. Imorgon blir det tyvärr inte så mycket gjort eftersom min mor fyller 80 och det blir nog inte så uppskattat om man hoppar över det.Lämna en kommentar:
-
Jag har nu flyttat ner till källarn. Idag. Men akvarien tar vi nästa helg. Vi måste bygga en akvariehylla av lecablock och bänkskivor först.Jävlar vilket jobb de är.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Kjell FohrmanFör min del blir det filtermatta bakom bakgrunden. Det lär fungera minst lika bra - har dock en känsla av att filtret inte är av så där jättestor betydelse i ett akvarium med enbart räkor..
har inte märkt att mina körsbärsräkor skitar ner alls mest platyn som sysslar med det
får gärna ta bilder om du får tag på nåt annat än amano och körsbärLämna en kommentar:
-
DET kallar jag lyx.
odling eller ?
om du inte kommit så långt än så kan jag rekommendera bottenfilter och cirkulationspump ihop med räker har funkat mycket bra för migLämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Kjell FohrmanEtapp 1.
8 st akvarier på 26-40 liter som är tänkt att innehålla räkor av olika slag.
du skulle inte få svårt å sälja dom om du tänkt odla dom lite mer udda sorterna.
om du inte kommit så långt än så kan jag rekommendera bottenfilter och cirkulationspump ihop med räker har funkat mycket bra för migLämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Kjell FohrmanUrsprungligen postat av petnymUrsprungligen postat av Kjell FohrmanImorgon hoppas jag åtminstone hinna med att limma bakgrunder i de 8 små akvarierna.
Var uppe hos Back to Nature-fabriken för några veckor sen för att göra ett jobb för dom (fotade upp ett nytt akvarium samt de nya 56 cm höga Woodrock-bakgrunderna). Precis innan hade det varit ett mindre fel i produktionen vilket innebar att de fick kassera en del Woodrock-bitar. Dom plockade jag istället med mig och tänkte såga ner så dom passar även i små akvarier. Rätt mycket jobb - men kul.Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av petnymUrsprungligen postat av Kjell FohrmanImorgon hoppas jag åtminstone hinna med att limma bakgrunder i de 8 små akvarierna.
Var uppe hos Back to Nature-fabriken för några veckor sen för att göra ett jobb för dom (fotade upp ett nytt akvarium samt de nya 56 cm höga Woodrock-bakgrunderna). Precis innan hade det varit ett mindre fel i produktionen vilket innebar att de fick kassera en del Woodrock-bitar. Dom plockade jag istället med mig och tänkte såga ner så dom passar även i små akvarier. Rätt mycket jobb - men kul.Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Kjell FohrmanImorgon hoppas jag åtminstone hinna med att limma bakgrunder i de 8 små akvarierna.Lämna en kommentar:
-
själv tycker jag skaldjur är jätteintressant! dåliga är att man inte kan hålla fiskar med dom...Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av erikthurTänk om Kjell skulle angripas av killiotism...
Då skulle det bli alltfler akvarier kantänka...
Vore det i alla fall en intressant tanke...
Det är väl egentligen samma med växtakvariet som ingår i etapp 2 - det är egentligen inte alls min grej. Är ändå sugen att prova på lite av de nymodigheter som kommit de senaste åren.
Skaldjur är dock helt nytt (ja nästan i alla fall - har haft dom i sällskapsakvarier tidigare) så det vill jag gärna prova på.Lämna en kommentar:
-
Tänk om Kjell skulle angripas av killiotism...
Då skulle det bli alltfler akvarier kantänka...
Vore det i alla fall en intressant tanke...Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av muppinsSå småningom vill vi ju förstås se bilder också...
( men jag antar att du redan räknat med det)
Lämna en kommentar:
-
Så småningom vill vi ju förstås se bilder också...
( men jag antar att du redan räknat med det)
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: