Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Hoppas det lugnat sig något på jobbet för dig och att karen utvecklas fint!

    Kommentar

    • Munin
      • December 2020
      • 658

      Väntar fortfarande på bilder på Bruce och gänget, ska faktiskt eventuellt ut och gräva damm i helgen!

      Kommentar

      • ampe
        • August 2007
        • 1073

        Det verkar ha försvunnit endel även från trådarna, men de fylls väl på snart igen.

        själv har jag lyckats tappat bort scalarer, hade 5 kvar, plötsligt hade jag bara 4. Inget spår efter hen alls… och i morse hittade jag en på golvet-död. Hade ingen aning om att de kan hoppa så. Urtrist! Har inte alls nån lust att köpa nya Nanay. Funderar faktiskt på ( kan inte ens förstå att jag nu kommer skriva detta) att köpa några färgglada billigare scalarer istället. De 3 kvarvarande får såklart gå kvar. Men det kanske blir påfyllning av lite mosaiker.
        Återfallsakvarist.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          Ursprungligen postat av ampe
          Det verkar ha försvunnit endel även från trådarna, men de fylls väl på snart igen.
          Tyvärr verkar det inte som om de foruminlägg som försvann vid kraschen verkar kunna återskapas.

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Trist med den hoppande Scalaren. Vad är det som gör att du inte vill köpa en ny av samma sort? Jag har aldrig haft Nanay själv men tycker de ser fina ut.

            Kommentar

            • ampe
              • August 2007
              • 1073

              Ursprungligen postat av Nando
              Trist med den hoppande Scalaren. Vad är det som gör att du inte vill köpa en ny av samma sort? Jag har aldrig haft Nanay själv men tycker de ser fina ut.
              Jag vet inte egentligen, känns inte riktigt som om de trivdes, så vet inte ens om jag ska ha scalarer. Vi får se…
              Återfallsakvarist.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Jag förstår. Har du landat i något beslut?

                Kommentar

                • ampe
                  • August 2007
                  • 1073

                  Har missat att mitt goldmedlemskap gått ut, men har swishat in betalning så jag kan snart lägga in bilder igen!

                  Har varit på semester, när jag kom hem upptäckte jag att min kära Bruce har dött (en av guldfiskarna i dammen, faktiskt min favorit…) men vet ju inte hur gammal han var eftersom jag köpte honom fullvuxen. Dessutom förkortades nog hans liv av den missbildningen han hade i ryggraden. Men han fick i alla fall två år till (de jag köpte honom av tänkte ta bort honom)

                  I övrigt har jag idag haft en storrensning i burkarna, måste skaffa nya rötter och växter till 180:an. Det ser riktigt sunkigt ut r just nu. Men malarna verkar ändå må bra. Och det är en hel drös av apyngel som vuxit på sig bra!

                  En stor djuraffär har utförsäljning av sitt fisksortiment i helgen och jag var där och shoppade lite. Vita scalarer till 720 samt två L128 malar. Och hör och häpna: jag bröt mot SA temat och köpte även purpurhuvudsbarber…

                  Även lidot fick nya invånare i form av 20 neontetra. Tänkte faktiskt göra det lite mer till en fisksoppa då resten av familjen tycker det är tråkigt utan färg däri. Och eftersom det står i vardagsrummet så får jag helt enkelt ge vika för deras önskan!
                  Återfallsakvarist.

                  Kommentar

                  • ampe
                    • August 2007
                    • 1073

                    Tänkte visa en bild på hur det stora ser ut i dagsläget. Ska jaga lite fler växter så det blir lite frodigare, men har inte sett några bra i de affärer jag varit inne i.

                    är väldigt förtjust i de nya scalarerna, men ångrar faktiskt att jag bara köpte två…. Varför gjorde jag det liksom? Konstigt…

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 14C79B9E-B8CE-4D09-82D4-EAEA1D78B5B4.jpeg
Visningar: 143
Storlek: 571,6 KB
ID: 2432276
                    Bifogade filer
                    Återfallsakvarist.

                    Kommentar

                    • ampe
                      • August 2007
                      • 1073

                      Och de nya malarna, väldigt skygga men lyckades i alla fall fånga dem på en bild.

                      Klicka på bilden för större version

Namn: 1F6CD57D-4B39-47ED-A3DD-DC40FF64EC82.jpeg
Visningar: 145
Storlek: 471,2 KB
ID: 2432278
                      Återfallsakvarist.

                      Kommentar

                      • ampe
                        • August 2007
                        • 1073

                        Fortsätter uppdateringarna, slänger pinsamt nog in en bild på katastrofen i 180:an. Måste verkligen leta rötter och växter hit. Slängde en hink med växter från detta, men de var ganska algbegripna och fula. Stenarna i hörnet ska absolut inte stå där, men ställde dit dem för att ge hongsloiynglena mer att gömma sig bland. De börjar för öveogt bli riktigt stora nu!

                        Klicka på bilden för större version

Namn: CD517EE4-7663-43BD-A1B1-D3ACBF8F4D2C.jpeg
Visningar: 144
Storlek: 576,3 KB
ID: 2432283
                        Återfallsakvarist.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Vad tråkigt att Bruce har dött. Beklagar verkligen.

                          De nya bilderna är fina! Riktigt snygga malar!

                          Kommentar

                          • ampe
                            • August 2007
                            • 1073

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Vad tråkigt att Bruce har dött. Beklagar verkligen.

                            De nya bilderna är fina! Riktigt snygga malar!
                            Tack! Ja jag blev oerhört beklämd av att han gått bort… har många andra fina guldfiskar, men han var verkligen speciell.

                            Återfallsakvarist.

                            Kommentar

                            • ampe
                              • August 2007
                              • 1073

                              Idag ville ett av hongsloiynglen fastna på bild! De börjar bli riktigt stora nu, igår hittade jag ett av dem med två (!?) coryägg i munnen, hen verkade inte riktigt veta vad hen skulle göra av dem så det simmades runt med dem hur länge som helst, tills jag tog en håv och fångade den lilla romtjuven. Då åkte rommen ut och jag slängde ner dem hos räkorna. Ingen aning om de var skadade eller inte, men blir det yngel så blir det.

                              Klicka på bilden för större version

Namn: 89BB29A9-4D61-4DA7-8040-332DFC050D90.jpeg
Visningar: 116
Storlek: 480,1 KB
ID: 2432383
                              Återfallsakvarist.

                              Kommentar

                              • ampe
                                • August 2007
                                • 1073

                                Klicka på bilden för större version

Namn: E0BCD9F8-043D-4391-9D09-944D05C1AE80.jpeg
Visningar: 195
Storlek: 581,5 KB
ID: 2432388Fortsätter min monolog av uppdateringar. Beställde av en privatperson på Facebook lite växter som jag hoppas kommer innan helgen. Har hemmajobb på måndag, hoppas dottern är frisk tills dess, då kanske jag kan möblera om lite. Rötterna vattenmättas relativt snabbt vad det verkar, har tryckt ner dem i sanden så hela ska komma under ytan. De ska inte stå som de gör, tryckte mest ner dem där de fick plats…


                                En av 333orna ville visa sig ordentligt vid matning oxå. Vet att de inte är de mest ovanliga malarna, men tycker ändå att de är otroligt fina!



                                Återfallsakvarist.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...