En bunker, två rum med akvarium.
Kollaps
X
-
Här på baksidan av BTN bakgrunden, från framsidan sett det som liknar en trädstam som går uppåt, har jag limmat en "hylla". Tanken är att sätta en del grenar på hyllan som skall bryta vattenytan och fortsätta upp en bit. På grenarna tänkte jag sedan sätta någon form av klängerväxt typ gullranka eller liknande och belysa med någon form av spotlights. Förhoppningsvis skall det efterlika gren och bladverk från den fejkade trädstammen i akvariet och ge ett intryck av att det är ett riktigt träd.2 FotonKommentar
-
Även monterat "strandkant" i form av värmeformat plastgaller. Det är typ samma sätt jag använt mig av i det första beskrivna 540 akvariet. Det ser inte vackert ut just nu, men när flytormbunke och någon annan lågväxt växt placerats där så kommer inte gallret att synas. Blir snyggt också när rötterna fån växterna hänger ner.
Helbild på akvariet, med svart folie på rutorna. En glipa på 6 cm från botten upp till bakgrunden täcker jag senare in med sten och trärötter. Ni minns kanske rötterna i den blå baljan i inlägg #23. Just de rötterna skall vara i detta akvarium. Det är nästa steg, att få till dem på ett bra och snyggt sätt.2 FotonKommentar
-
Här på baksidan av BTN bakgrunden, från framsidan sett det som liknar en trädstam som går uppåt, har jag limmat en "hylla". Tanken är att sätta en del grenar på hyllan som skall bryta vattenytan och fortsätta upp en bit. På grenarna tänkte jag sedan sätta någon form av klängerväxt typ gullranka eller liknande och belysa med någon form av spotlights. Förhoppningsvis skall det efterlika gren och bladverk från den fejkade trädstammen i akvariet och ge ett intryck av att det är ett riktigt träd.
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Här i ligger också frågan om Schackbrädecikliden, som vi diskutera i Pia´s tråd. Det är en potentiell invånare till akvariet.Kommentar
-
Nja, jag har nog inget att bidra med. Jag hade en gång i tiden en tanke att få upp en växtdel från mitt 720 kar. Men det slutade med en ram på ca 15 cm runt karet så att växterna kunde blomma över vattenytan. Det som grusade mina planer var att 720 liter vatten som håller 25 grader i ett rum med 20 grader ger i från sig ofantliga mängder fukt, detta fungerar inte i ett icke ventilerat rum. Nu mera inser jag också hur det skulle ha fått elmätare att gå i spinn.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Kommentar
-
Jag håller med Mats. Det är så himla kul att följa din tråd, tänk vad vi har missat under alla år när du bara har kikat i andras trådar. Dina många idéer är bara så bra
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
Du skriver himla bra i dina inlägg. Det känns lite som om du sitter och pratar och berättar när jag läser. Som grädde på moset berättar du lite runt om hur du tänker och vad som motiverar dig. Sedan avrundar du det hela med att beskriva en av de mest, i mina ögon, intressanta arterna. Spännande och snyggt!Kommentar
Kommentar