Originally posted by Plejaderna
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
550 liters Discus - Ett brutet löfte
Collapse
X
-
Men Thomas - vad roligt att adoketorna lekt mitt i alla motgångar! Fantastiskt kul! Tänk att de skulle trivas så bra i sitt tillfälliga kar.
Vilken rysare med strömavbrottet. Skönt ändå att det inte blev värre än det blev. Hade ju lätt kunnat bli katastrof om ni inte upptäckt det i tid.
Jag har läst dina inlägg och njutit av bilderna. Har dock inte skrivit något på några dagar men nu är jag back in business
Comment
-
Originally posted by Nando View PostMen Thomas - vad roligt att adoketorna lekt mitt i alla motgångar! Fantastiskt kul! Tänk att de skulle trivas så bra i sitt tillfälliga kar.
Vilken rysare med strömavbrottet. Skönt ändå att det inte blev värre än det blev. Hade ju lätt kunnat bli katastrof om ni inte upptäckt det i tid.
Jag har läst dina inlägg och njutit av bilderna. Har dock inte skrivit något på några dagar men nu är jag back in business
Förstår precis, jag läser alla nya inlägg i trådarna på kvällarna men ibland är man helt enkelt för trött för att skriva. Sånt är livet.
jag har ju dragit ner skrivandet..... inte för att det inte finns att skriv om utan för att tiden inte riktigt räcker till. Och så kommer det nog bli fram till hösten. Nu är det mycket mer än akvarium som hägrar
Comment
-
Hej på er alla.
ledsen att jag varit frånvarande men det är lite kaos på jobbet, jag har två kollegor och nu är båda sjuka och kommer vara så några veckor till vilket innebär att allt vilar på mig. Även om det inte är så, ingen kan ju begära att jag skall klara tre gånger mitt jobb.... men som sagt det blir mycket släcka bränder hela dagarna så att säga.
och dessutom är det sommar ute och alla sommarprojekt skall igång, plus ett nytt....
jag vet jag har inte tid....men ni känner ju mig, sålde ju faktiskt en av båtarna förra året. Så det nya projektet är att hitta en gammal van att bygga husbil av..... så det är mycket nu
Fiskarna så, allt funkar bra i alla kar som är igång och i de tre som inte är igång har inget hänt.... men är ändå jätteglad att det bara var fyra yngel som dog allt annat klarade sig. Vi vet inte vad som hänt och varför säkringen gick, men en timer funkade inte efteråt, frågan är om den på något sätt kortslutigt . De slås ju av åtta och det var då strömmen gick.
sitter ju framför karen här hemma, förmiddagen användes åt att städa ute, bor i radhus och vi har en städ dag på våren och en på hösten, ja och det var idag. Vi började nio och var klara vid tolv så rätt smärtfritt ändå. Men nu är det kaffe och kar spännande innan jag skall iväg igen.
Jag har ju mer fisk en diskus, nyckelhål ciklid exempelvis. Och denna snälla lite godmodiga ciklid rekomenderar jag alla. En helt underbar ciklid som glider runt och sysslar hela dagen, ibland plockar de på botten, ibland under växter, ibland på växterna. De håller liksom hela tiden på utan att störa någon. Gruppen jag har består av sju stycken , några herrar och några damer men det verkar liksom inte spela så stor roll, de är en grupp . Ibland leker något par och håller sig lite för sig själv. Men efter några dagar är de tillsammans igen. Inget bråk ingen mobbing..... hade jag varit fisk hade jag varit en nyckelhålciklider .
jag fotar ju sällan något annat än diskus....
men det beror bara på att man måste vara snabb
för det dröjer bara några sekunder
sedan kommer diskusarna
och vill vara med på bild
och då försvinner nyckelhålen liksom in bakom
sedan är det ju bara diskus man ser
de är ju vackra, men som sagt ibland vill man ju fota något annat....
Comment
-
Originally posted by Nando View PostHej! Hur går det med adoketornas rom och med discusynglen? Har ni klarat er från fler strömavbrott?
Ni skall jag ut och titta på en gammal folka buss som gått 50 000 mil, kan det vara mitt bästa lilla projekt .
Comment
-
Originally posted by Marten64 View PostThomas du säger till om du behöver hjälp med karen med tanke på att du har fullt upp med jobbet.
Comment
Comment