550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av Plejaderna
    Huh. Hur gick det med säkringen vid åttatiden???
    Inget hände. Allt slocknade som vanligt. Kanske är en av davids timers trasig, kanske kan den ha slagit ut säkringen.... får kolla mer imorgon.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av Marten64

      Det var roligt Thomas!
      De är mycket fina! Jag får sätta mig och special studera dem!
      Det tycker jag absolut. Står lite taskigt till nu bakom Bosses 720. Men det blir väl bättre i framtiden igen

      Kommentar

      • Plejaderna
        • March 2007
        • 347

        Ursprungligen postat av Ekenberg

        Inget hände. Allt slocknade som vanligt. Kanske är en av davids timers trasig, kanske kan den ha slagit ut säkringen.... får kolla mer imorgon.
        Skönt att säkringen inte gick igen.
        Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Men Thomas - vad roligt att adoketorna lekt mitt i alla motgångar! Fantastiskt kul! Tänk att de skulle trivas så bra i sitt tillfälliga kar.

          Vilken rysare med strömavbrottet. Skönt ändå att det inte blev värre än det blev. Hade ju lätt kunnat bli katastrof om ni inte upptäckt det i tid.

          Jag har läst dina inlägg och njutit av bilderna. Har dock inte skrivit något på några dagar men nu är jag back in business

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Nando
            Men Thomas - vad roligt att adoketorna lekt mitt i alla motgångar! Fantastiskt kul! Tänk att de skulle trivas så bra i sitt tillfälliga kar.

            Vilken rysare med strömavbrottet. Skönt ändå att det inte blev värre än det blev. Hade ju lätt kunnat bli katastrof om ni inte upptäckt det i tid.

            Jag har läst dina inlägg och njutit av bilderna. Har dock inte skrivit något på några dagar men nu är jag back in business
            Jag är grymt glad..... skall strax iväg till lokalen igen, hoppas ynglen har klarat sig. Övriga kändes helt ok igår kväll.

            Förstår precis, jag läser alla nya inlägg i trådarna på kvällarna men ibland är man helt enkelt för trött för att skriva. Sånt är livet.

            jag har ju dragit ner skrivandet..... inte för att det inte finns att skriv om utan för att tiden inte riktigt räcker till. Och så kommer det nog bli fram till hösten. Nu är det mycket mer än akvarium som hägrar

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              Fy satan, där hade ni tur att ni upptäckte strömlösheten. Kul med Adoketorna och dess lek, lite som plåster på såren för de senaste tidens motgångar i lokalen.
              Hur går det för diskus ynglen Ekenberg?

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Hej! Hur går det med adoketornas rom och med discusynglen? Har ni klarat er från fler strömavbrott?

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  Vill bara säga att vi saknar dig Ekenberg. Hoppas du har det bra?!
                  Trevlig helg!

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Hej på er alla.

                    ledsen att jag varit frånvarande men det är lite kaos på jobbet, jag har två kollegor och nu är båda sjuka och kommer vara så några veckor till vilket innebär att allt vilar på mig. Även om det inte är så, ingen kan ju begära att jag skall klara tre gånger mitt jobb.... men som sagt det blir mycket släcka bränder hela dagarna så att säga.

                    och dessutom är det sommar ute och alla sommarprojekt skall igång, plus ett nytt....
                    jag vet jag har inte tid....men ni känner ju mig, sålde ju faktiskt en av båtarna förra året. Så det nya projektet är att hitta en gammal van att bygga husbil av..... så det är mycket nu

                    Fiskarna så, allt funkar bra i alla kar som är igång och i de tre som inte är igång har inget hänt.... men är ändå jätteglad att det bara var fyra yngel som dog allt annat klarade sig. Vi vet inte vad som hänt och varför säkringen gick, men en timer funkade inte efteråt, frågan är om den på något sätt kortslutigt . De slås ju av åtta och det var då strömmen gick.

                    sitter ju framför karen här hemma, förmiddagen användes åt att städa ute, bor i radhus och vi har en städ dag på våren och en på hösten, ja och det var idag. Vi började nio och var klara vid tolv så rätt smärtfritt ändå. Men nu är det kaffe och kar spännande innan jag skall iväg igen.

                    Jag har ju mer fisk en diskus, nyckelhål ciklid exempelvis. Och denna snälla lite godmodiga ciklid rekomenderar jag alla. En helt underbar ciklid som glider runt och sysslar hela dagen, ibland plockar de på botten, ibland under växter, ibland på växterna. De håller liksom hela tiden på utan att störa någon. Gruppen jag har består av sju stycken , några herrar och några damer men det verkar liksom inte spela så stor roll, de är en grupp . Ibland leker något par och håller sig lite för sig själv. Men efter några dagar är de tillsammans igen. Inget bråk ingen mobbing..... hade jag varit fisk hade jag varit en nyckelhålciklider .

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 72910028-B119-40C4-ACDC-388835D79E71.jpeg
Visningar: 159
Storlek: 335,9 KB
ID: 2417287
                    jag fotar ju sällan något annat än diskus....

                    Klicka på bilden för större version

Namn: D7F47580-0934-4671-BE9E-FA85A9A0F09F.jpeg
Visningar: 138
Storlek: 419,5 KB
ID: 2417288
                    men det beror bara på att man måste vara snabb

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 4EC6FB2B-92F7-42C9-9725-E70AA202B623.jpeg
Visningar: 137
Storlek: 452,8 KB
ID: 2417289
                    för det dröjer bara några sekunder

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 2D325525-D483-4BB5-BD83-F87F6D6F9014.jpeg
Visningar: 141
Storlek: 409,1 KB
ID: 2417290
                    sedan kommer diskusarna

                    Klicka på bilden för större version

Namn: A35406BA-A0C1-4567-BF59-1CB8B9B80F25.jpeg
Visningar: 148
Storlek: 420,7 KB
ID: 2417291
                    och vill vara med på bild

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 35CA1801-FD55-4D9A-8404-7AB9398618F3.jpeg
Visningar: 134
Storlek: 470,3 KB
ID: 2417292
                    och då försvinner nyckelhålen liksom in bakom
                    Klicka på bilden för större version

Namn: AE492E2E-8126-44EF-9E28-2FA512ED0EFB.jpeg
Visningar: 138
Storlek: 389,5 KB
ID: 2417293
                    sedan är det ju bara diskus man ser

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 23966D29-F65A-4605-9489-B5863B3ED2EB.jpeg
Visningar: 138
Storlek: 411,4 KB
ID: 2417294
                    de är ju vackra, men som sagt ibland vill man ju fota något annat....

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 344626F0-18C4-405E-B169-0930EF051BF6.jpeg
Visningar: 135
Storlek: 427,1 KB
ID: 2417295

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Hej! Hur går det med adoketornas rom och med discusynglen? Har ni klarat er från fler strömavbrott?
                      Inga fler strömavbrott. Ingen mer Adoketa lek . Inte när jag varit närvarande . Men med tanke på att jag bara är där ett par timmar per dag..... ja vem vet vad fiskarna har för sig när de är själva

                      Ni skall jag ut och titta på en gammal folka buss som gått 50 000 mil, kan det vara mitt bästa lilla projekt .

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Kul att du uppdaterar! Låter som du har det tufft på jobbet och att andra projekt drar men härligt ändå att fiskarna mår fint. Sköt om dig och lycka till med ditt nya projekt!

                        Kommentar

                        • admin
                          Christian Alfredsson

                          • November 2004
                          • 11215

                          Jag köpte nyligen också nyckelhålsciklid och kan skriva under på att de är ruskigt snälla.
                          Christian Alfredsson
                          Tekniskt ansvarig Zoopet

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Tack för uppdatering Ekenberg. Härligt att höra att allt är bra. Lycka till med sommarprojekten och ha en underbar sommar. Glöm dock inte Zoopet och oss lite då och då

                            Kommentar

                            • Marten64

                              • July 2012
                              • 1020

                              Thomas du säger till om du behöver hjälp med karen med tanke på att du har fullt upp med jobbet.
                              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av Marten64
                                Thomas du säger till om du behöver hjälp med karen med tanke på att du har fullt upp med jobbet.
                                Tack. Ännu så länge går det men skönt att veta. Imorgon blir det en heldag i lokalen igen , med vattenbyte och kanske klarar jag att fixa ordning ett till litet kar. När Bosses 720 är klart behöver jag ju lite silikon hjälp med 540.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...