Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Ursprungligen postat av Ekenberg Visa inlägg

Tack ICC. Har haft en skön vecka igen och ett gäng yngel är kvar. Jag är nu hemma i två veckor och ge dem allt. Men vill du får du komma och hämta dem när du vill. Risken är dock ännu att jag inte fått helt död på gälparasiten så du får i så fall fortsätta behandlingen och inte sprida parasiten till övriga kar.
    Stort tack Ekenberg. Men jag avvaktar helst ett tag till om det nu finns parasiter med i bilden. Kanske lite mer framåt hösten.

Kommentera

Ursprungligen postat av ICC Visa inlägg

Stort tack Ekenberg. Men jag avvaktar helst ett tag till om det nu finns parasiter med i bilden. Kanske lite mer framåt hösten.
      Jag kör fortfarande medicinering två veckor till. Sedan borde de vara parasitfri. Men som sagt, det känns nästan som man får det utan att göra någonting om man har andra fiskar i närheten. Trösten är ju att de starkaste överlever så tror det blir grymmefina diskus av dem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg

Vad bra ändå att du identifierat problemet. Hoppas resten klarar sig nu och att ett gäng kan flytta till ICC på sikt.
        Gänget som är kvar är ju iallafall de starkaste så jag tror det blir en kanonfin grupp .

Kommentera

Det låter bra! Är gälparasit något som många fiskar har naturligt men bara vissa blir sjuka av eller hur funkar det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg
            Det låter bra! Är gälparasit något som många fiskar har naturligt men bara vissa blir sjuka av eller hur funkar det?
            Som jag förstått det är det så, just malawi och Tanganyika ciklider är visst väldigt ofta bärare av dessa utan att de verkar må dåligt av dem. Och hos mig har ju bara diskusar drabbats inte övriga fiskar i karen. Men jag har egentligen ingen aning. Enligt Patric skall man aldrig hålla afrikanska ciklider nära diskusar eftersom det kan räcka med en hov eller en hand i båda karen för att man skall ha smittat diskusen. Hemma verkar jag ha blivit av med parasiterna och inte fått tillbaka dem. Men i lokalen verkar det iallafall som ynglen fått det igen. Efter semestern kör jag behandling på allt i lokalen innan det får flytta hem. Hoppas det funkar.

Kommentera

Okej, tack för informationen. Det verkar knepigt. Hoppas behandlingen funkar.

Kommentera

Sparar...
              X