Det är bara en eller två från den leken, dom är mästare på att liksom gå upp i rök när nån tokig vuxen danio simmar upp i flyttrasslet. Men dom lekte i morse igen.
Jag matar de vuxna med yngelfoder och yngelgranulat och de små droppar jag i Liquifry No1. Märket heter Interpet. Det är typ flytande äggula som dels skapar yttepyttesmå partiklar men det kan även skapa infusorier som också är perfekt för sånna yttiga pyttingar.

Uppdatering av de andra: Stänktetorna har ny rom idag, ännu en gång på täckglaset. Jag har varit i 5 olika butiker för att hitta gullrankan som jag vill ha till dom men ICKE! Suck! Jag tänkte prova att ta ur en phalanopsis, brudorchidée, ur barken och krukan och ha dem precis ovanför ytan med både rötterna och bladen som får hänga ner något i vattnet. Tiden får utvisa hur det funkar. Det är ju en epifyt som lever i fuktig regnskog högt uppe i trädkronorna så under ytan är ju inget "normalt" men luftfuktigheten är typ normal tänker jag mig. Provar oavsett.
Silverhajarna fick mer sällskap idag. 4 siameser som ska få jobba på algerna...

Sen fick jag ett ryck och slog till på dom sjukt snygga praktbarberna "Electric red". Dom är så himla snygga. Typ samma färg som Glossolepis incisus. Snyggt!!! Haha, jag är ju tramsigt nöjd ju!

Sen fick jag då en smärre chock när jag insåg att jag läst fel i artbeskrivningen för dom blir ju 14 cm! och inte typ 4-7 cm som jag fått för mig.

Hoppsan liksom.

Fast det är ju inte som att det blir överbefolkat bara för det för det gick bara 3 hajar och 5 fembandsbarber där i. Och så ska det ju skaffas redigt stort efter jul och då kan dom tom få bli fler, dom små barberna.

I femåringens så kolade den lilla ancistrusen.

Därmed har vi bestämt att vi inte satsar mer på amazonasmalar.

Mina garra panda har inte kommit än. Väntan är OLIDLIG!

Lämna en kommentar: