Rufus hörna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    #76
    Kul!!
    // Annicka

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #77
      Så himla snyggt kar och så gröna fina växter . Annicka kan jag få receptet på hur du kan hålla anbubiasen så grön och fin .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • hivemindhermit
        • September 2017
        • 214

        #78
        Superfint verkligen, älskar hur lummigt och grönt det är
        /Alex
        375 + 112 liter drömmar

        Kommentar

        • Rufus
          • January 2005
          • 866

          #79
          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Fantastiskt fin film. Underbart kar!

          Tack så mkt! Ni är så snälla och ja jag gillar grönt, helst ska det inte gå och trycka ner en endaste växt till, men framtill har jag lämnat lite grus framme så de som vill kan vila magen där
          // Annicka

          Kommentar

          • Rufus
            • January 2005
            • 866

            #80
            Ursprungligen postat av hivemindhermit
            Superfint verkligen, älskar hur lummigt och grönt det är
            Tack! Kan knappt bli för mkt växter tycker jag, dessutom verkar det som om växter trivs med växter..
            // Annicka

            Kommentar

            • Rufus
              • January 2005
              • 866

              #81
              Ursprungligen postat av Inger H
              Så himla snyggt kar och så gröna fina växter . Annicka kan jag få receptet på hur du kan hålla anbubiasen så grön och fin .

              //Inger
              Haha jag undrar om du behöver det jag, men jag har lite CO2 igång och då växer även Anubias bättre och kan knipsas av mer om det behövs. I Lidot har jag dock ingen gödning men har ljuset tänt 9 timmar, i vintras 8, och där växer den sakta visserligen men har inte heller alger utan är grön och fin. Amanos som bor där kanske hjälper till också.
              // Annicka

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                #82
                Ursprungligen postat av Rufus

                Tack! Kan knappt bli för mkt växter tycker jag, dessutom verkar det som om växter trivs med växter..
                Ofta har jag tyckt som du att växter växer hellre i sällskap. Vilket gör att jag alltid numera planterar lite på gränsen till för mycket för att sedan börja rensa ut.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Rufus
                  • January 2005
                  • 866

                  #83
                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Ofta har jag tyckt som du att växter växer hellre i sällskap. Vilket gör att jag alltid numera planterar lite på gränsen till för mycket för att sedan börja rensa ut.
                  Precis så är det!
                  // Annicka

                  Kommentar

                  • hivemindhermit
                    • September 2017
                    • 214

                    #84
                    Sällar mig till "hellre för mycket än för lite"-skaran, vad gäller växter! Lustigt nog fungerar det ju likadant på land, fast av andra anledningar. För glesa planteringar med mycket barjord gör att jorden torkar ut och näringen försvinner. Undrar just vad det är som gör att akvarieväxter tycks frodas i sällskap... Kanske är det helt enkelt att om en planterar många är det alltid några som klarar sig
                    /Alex
                    375 + 112 liter drömmar

                    Kommentar

                    • Rufus
                      • January 2005
                      • 866

                      #85
                      Ursprungligen postat av hivemindhermit
                      Sällar mig till "hellre för mycket än för lite"-skaran, vad gäller växter! Lustigt nog fungerar det ju likadant på land, fast av andra anledningar. För glesa planteringar med mycket barjord gör att jorden torkar ut och näringen försvinner. Undrar just vad det är som gör att akvarieväxter tycks frodas i sällskap... Kanske är det helt enkelt att om en planterar många är det alltid några som klarar sig
                      Mja jag tror det är klurigare än så, det finns mkt att upptäcka än.
                      // Annicka

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        #86
                        Ursprungligen postat av Rufus

                        Haha jag undrar om du behöver det jag, men jag har lite CO2 igång och då växer även Anubias bättre och kan knipsas av mer om det behövs. I Lidot har jag dock ingen gödning men har ljuset tänt 9 timmar, i vintras 8, och där växer den sakta visserligen men har inte heller alger utan är grön och fin. Amanos som bor där kanske hjälper till också.
                        CO2 är fusk

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Rufus
                          • January 2005
                          • 866

                          #87
                          Ursprungligen postat av Inger H

                          CO2 är fusk

                          //Inger
                          Ja lite kanske
                          // Annicka

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #88
                            Inte då. Då skulle filter och annat också vara fusk.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              #89
                              Ursprungligen postat av Rufus

                              Ja lite kanske
                              Jag skämtar, men det förstår du nog, vill man ha snygga växter så gäller nog CO2, för dom som inte tycker att det blir för mycket meck

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Rufus
                                • January 2005
                                • 866

                                #90
                                Ursprungligen postat av Inger H

                                Jag skämtar, men det förstår du nog, vill man ha snygga växter så gäller nog CO2, för dom som inte tycker att det blir för mycket meck

                                //Inger
                                Jo bara lite CO2 gör skillnad, jag har inte fullt ös utan bara lite så det är bara lite fusk..
                                // Annicka

                                Kommentar

                                Arbetssätt...