20 liter räkor i köket!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Palmberg
    • May 2010
    • 164

    20 liter räkor i köket!

    Nu har det äntligen blivit dags för ett till akvarium! Ett litet sådant. Ett Aquael 20-liters Shrimpset för att vara mer precis. Detta är tänkt att stå i köket och inhysa räkor! Jag skall såga till en ekskiva till ett mörkt och tråkigt hörn i köket där det lilla karet förhoppningsvis kommer lysa upp fint!

    För någon vecka sedan inhandlade jag bottensubstrat till karet. Det blev 5 liter Ebi Gold Shrimp Soil.

    Idag inhandlade jag själva akvariet, en BTN Slimeline-bakgrund samt lite sten.

    Har inte så mycket att tillföra för tillfället, just nu sitter jag bara och väntar på att silikonet ska härda så jag kan ha i soil´en och testa lite olika layouter med stenarna!

    Sitter och klurar på om jag ska ha Körsbärsräkor eller Crystal Red... Svårt val! Jag är ju nybörjare, men är lite sugen på att gå direkt på Crystal Red ändå ... Tips och råd mottages tacksamt!

    Slänger in lite bilder som kanske inte är så intressanta, men blir lite av en dokumentation över projektet

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0458.jpg
Visningar: 1
Storlek: 102,1 KB
ID: 2184050

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0459.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,4 KB
ID: 2184051

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0461.jpg
Visningar: 1
Storlek: 156,6 KB
ID: 2184052

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0462.jpg
Visningar: 1
Storlek: 140,4 KB
ID: 2184053
    Ha det! /Henke
    Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor
  • KristianE
    • April 2012
    • 1443

    #2