Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Då har man hämtat lite virke det dom hade hemma . Så blir det 3 nya ställningar iveckan hoppas jag på

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Bjuder på en lite film på en av mina limia som jag gillar mycket. cuban limia (limia vittata)

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag kom det saker som jag beställde igår lite kopplingar och rör till ytavrinning till 375liter karen
    fick även lite till dammen som en ny uv lampa och en lekmopp

    Så även idag beställde jag hem filter matta från Tyskland 2 bitar på 200*100*5cm som antagligen kommer nästa vecka.

    Så det rullar på sakta med säkert.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Vilket härligt akvarierum det kommer att bli

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Som sagt, du har otroligt mycket energi och fixar verkligen allt fantastiskt bra! Kul att se!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag efter jobbet fick jag hjälp att lyfta ut ställning och lyfta på lite kar .

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nu är nästa ställning på G ut i garaget

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Belysning på plats och ytavrinning kopplade

    Lämna en kommentar:


  • Selafiel
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    En ställning på plats bara koppla in ytavrinning till varje kar och hänga dit belysning skönt att snart så man kan fylla vatten i några kar .
    Mäktigt!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    En ställning på plats bara koppla in ytavrinning till varje kar och hänga dit belysning skönt att snart så man kan fylla vatten i några kar .

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så det blev lite ändringar då det blev krångligt med uppvärmning. Så fick installera en luftvärmepump istället. Så den sitter på plats och imorgon ska jag koppla in den

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Bjuder idag på lite halvdåliga fiskbilder. Mina L014 har börjat komma fram mer och mer

    ​​​​​​Mina discus börjar bli rätt bra storlek på några stycken av dom

    Har även bytt till mig 2st L091. I ca 11cm

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Fullfart meds barnen spela dator . För imorgon lär jag inte hinna med något tror jag då min son fick sin fyrhjuling som han väntat på länge sedan gmhan sålde sin gamla .

    Idag blev det spola ur alla akvarium och gör grov tvätt. Filterna får jag ta en annan dag. Ska bara få tag i en tvätta maskin som jag kan ha till filter tvätt sen

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nu var hålet klart . Så nästa steg är att kapa litte värme rör och vatten rör.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nu var det dags att ta hål i väggen blir många hål att borra för att få in alla rör

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...