Akvariekällaren
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Ja händer inte jätte mycket i källaren förutom matningen och vatten byte .
Blev vid 2st fluval 406. I kanon skick för 800kr för båda kunde ej motstå.
Så blev att sätta ett på diskus karet för mer filtrering .
Även köpte in 5st beg 375liter Akvarium för framtida projektet. Så nu har jag 9st till det nya sen3 FotonKommentar
-
Spännande. Ja det är nog nu man skall handla har funnits en hel del bra kar ute till bra pris på sistone . 375 är fortfarande favorit karet när det gäller skötsels mm. Sedan är det alltid kul med större men just 375 är perfektaväntar med spänning på ditt nya rum.
Kommentar
-
Ja hoppas på lite mer värme ute snart så kan jag flytta ut dammfiskaran. Så jag ta ta bort det akvariumet i garaget så jag kan gipsa taket och borra in vatten och avlopp där karet står nu.
Nu ikväll blev det vatten byta i 45st akvarium det tog mig 3timmar så helt okej ändå2 FotonKommentar
-
Kommentar
-
Hej Lancer!
Gillar hela setup´n på akvariet med diskus i inlägg #463. Den roten passar ser ut att vara formad till just det akvariet, klockrent snyggt. Är det en köpt rot från butik eller har du plockat den i naturen och sågat till själv? Hur stort är akvariet?
Hade varit kul om du skrev lite fakta om kar och invånare när du lägger upp fotoKommentar
-
Hej Lancer!
Gillar hela setup´n på akvariet med diskus i inlägg #463. Den roten passar ser ut att vara formad till just det akvariet, klockrent snyggt. Är det en köpt rot från butik eller har du plockat den i naturen och sågat till själv? Hur stort är akvariet?
Hade varit kul om du skrev lite fakta om kar och invånare när du lägger upp fotoKommentar
-
MItt Diskus Akvarie
kar :125x50x50 312L
Btn slimline
Akvastabil ciiklidsand och svart grus
Natursten och lite rötter man hittat i zoobutiker
Invånare:
15st diskus Altumflora/Ringleopard
12st VF Corydoras arcuatus
3st VF Hemiancistrus guahiborum L106
3st VF lamontichthys llanero
1 FotoKommentar