Projekt 112 Liter Kök

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    Ursprungligen postat av Ken Olofsson
    gissa vad jag skall leta efter på hornbach nu på lördag.......
    Dom hade snygga hemma när jag var där för en vecka sedan.
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      Det kan kanske vara en rot som går till ytan som fattas jag ska studera lite närmare. jag "Lånar några va bilderna på bakgrunden och lägger ut på hemsida OK??
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • gonzo44
        • October 2007
        • 2770

        får jag komma med ett förslag om du inte är nöjd med inredningen... om du flyttar hornsärv från höger hörn till gruppen där den andra står så du får alla på ett ställe och tar den hela gruppen och flyttar in den bakom roten som du flyttar fram lite i karet i stället. och kanske en mindre sten framför anubiasen i mitten där det är lite öppet alltså ingen hög sten utan hellre då lite plattare kanske, den ska inte sticka ut för mycket utan bara vara där typ när man har kollat ett par sekunder i karet så, ahh kolla där ligger en sten ju.... greppar du vad jag menar??? som sagt bara ett förslag...=))) i övrigt asasnyggt ... blev lite förälskad i firrarna....
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          Ja jag håller med dig, fiskarna är riktigt fina

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            Ursprungligen postat av gonzo44
            Det kan kanske vara en rot som går till ytan som fattas jag ska studera lite närmare. jag "Lånar några va bilderna på bakgrunden och lägger ut på hemsida OK??

            det ä väl knappast fråga om att "låna" när det är din skapelse.

            kör på bara, fattas bara....


            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              Ursprungligen postat av gonzo44
              får jag komma med ett förslag om du inte är nöjd med inredningen... om du flyttar hornsärv från höger hörn till gruppen där den andra står så du får alla på ett ställe och tar den hela gruppen och flyttar in den bakom roten som du flyttar fram lite i karet i stället. och kanske en mindre sten framför anubiasen i mitten där det är lite öppet alltså ingen hög sten utan hellre då lite plattare kanske, den ska inte sticka ut för mycket utan bara vara där typ när man har kollat ett par sekunder i karet så, ahh kolla där ligger en sten ju.... greppar du vad jag menar??? som sagt bara ett förslag...=))) i övrigt asasnyggt ... blev lite förälskad i firrarna....
              mycket trevliga förslag.

              gälörten (inte hornsärv) blir no bättre i en liten ensam grupp. tror jag ska flytta dom bak i karet så att de inte blir så dominerande i framkant.

              sedan skall jag inverntera lagret på hornbach på lördag och kolla om dom inte har en medium rot, gärna en spretig sådan, kanske kan få till nått i höger hörna, vill inte ha den i mitten, dels för att jag ännu så länge vill lyfta fram bakgrunden, dels för att om den är i mitten så stör den vattenblåset, har ganska litet flås i pumpen,

              om jag drattar ner en sådan rot i höger hörna, så blir det till att flytta fram den roten som ligger där idag, och då blir det lite halvnaturligt att den kommer fram mot mitten, täcker ne del av botten där.

              inventerat mitt stenförråd, ser lite tunt ut om man säger så.

              men vet att det ligger typ 25 kubik sten några hundra meter härifrån som kanske skulle passa, dock lite orolig för att det kan vara sprängsten, någon som vet hur man säkerställer att få bort eventuella föroreningar ??



              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • gonzo44
                • October 2007
                • 2770

                kasta den i en gryta och koka till den lite...
                Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                Kommentar

                • gonzo44
                  • October 2007
                  • 2770

                  Hörrö nu får du allt uppgradera med lite bilder. Det va ett tag sedan nu
                  ps den gula vätskan smakade utsökt =)) BILDER BLIDER
                  Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    Just det ja, denna tråd har jag ju helt glömt.

                    Anledningen är att allt gick åt h-e förra veckan.

                    Det började med att bakgrunden började lösa upp sig själv i små beståndsdelar.

                    Vilket gjorde att vattnet blev nog lite giftigt, för dog alla tandkarpar, efter en dag så dog
                    alla malarna, två dagar senare dog alla Limia, och sedan dog snäckorna.

                    Blommorna härde ut i 4 dagar innan de kroknade helt.

                    Så, när jag skulle fiska upp sllt skit, så stötte jag till framsidan, vilket gjorde att den lossnade
                    så det ramlade ut 100 liter vatten på golvet.

                    Det visade sig då att jordfelsbrytaren var felkopplad, så den löste inte ut när vattnet trängde
                    ner till golvvärmen, så det blev överslag i pannrummet, och då började kabeln till värmenpumpen
                    brinna, så den rasade ihop den oxå.

                    Summa sumarum är att jag står nu cirka 200,000 fattigare, eftersom försäkringsbolaget bara skrattade
                    åt mig när jag berättade allt.




                    Bara skämtar.....

                    Helt enkelt inte haft tid. Julstress.

                    Just nu bara matar jag firrarna, och rengör filtret var 3.e dag, det torrkörs otrevligt snabbt.


                    Bilder kanske jag kan organisera ikväll.

                    Fast det vet i fasen hur dom kommer att se ut.

                    Efter nerdrattning av 5 nya rötter så är vattnet starkt te-färgat, ser fan knappt bakgrunden....



                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • gonzo44
                      • October 2007
                      • 2770

                      hmmmmm rent ut sagt fan i helvete vad du skrämms höll på att få hjärtsnyrp innan jag läst färdigt )
                      tur man smakat lite på det gula annars vet i fn hur det hade gått med pumpen.. ja julstressen har nog drabbat dom flesta just nu i juletider.. förstår igentligen inte varför julen kommer mer regelbundet än snön och ändå blir vi alltid sena med både juklappar och skink kok....
                      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        hur menar du med att filtret torrkörs?
                        du har väll filter bakom bakgrunden va?
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • gonzo44
                          • October 2007
                          • 2770

                          hörrö nu tycker jag att det hörs väldigt lite från skånehållet i denna tråden vi vill ha lite bilden på karet nu....
                          =)) =))
                          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                          Kommentar

                          Arbetssätt...