Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drömmen om ett Discusakvarium

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Munin View Post
    Nog tror jag att djur kan känna "sorg" eller åtminstone meningslöshet/livsleda, inte i konkreta tankar som människor men som allmänna känslotillstånd i form av tappad aptit och orkeslöshet. Såklart väldigt svårt att sia om i vilken omfattning men jag minns när jag var liten(för inte alltför längesedan) så diskuterades det fortfarande kring huruvida hundar kunde känna saknad och liknande självklara saker, tyckte det var en ickediskussion redan då. Fiskar är såklart inte hundar det jag menar är bara att det finns gamla föreställningar som lever kvar för mig är det uppenbart att en fisk kan vara "glad" eller "ledsen" även om det såklart är i mera svepande ordalag än att någon är påverkad av en specifik händelse, en sådan förändring kan säkert leda till att latent livsvilja försvinner.

Hund eller ej, alltid tråkigt när husdjur går bort.
    Som både hund och fiskägare kan jag känna igen det du beskriver.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

Comment

Några idéer om någon robust och tålig dvärgciklid som skulle kunna gå i mitt 200 kar?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

Comment

Originally posted by Bluewing View Post
        Några idéer om någon robust och tålig dvärgciklid som skulle kunna gå i mitt 200 kar?
        Halloj Johnny! Det finns ju en hel del att välja på, men varför inte Laetacara dorsigera som är robust, tålig, lätt att hålla och svidande vacker.

Comment

Originally posted by Mats Bryzell View Post
          Halloj Johnny! Det finns ju en hel del att välja på, men varför inte Laetacara dorsigera som är robust, tålig, lätt att hålla och svidande vacker.
          Det där kan vara nåt. Ska se om jag kan hitta den någonstans. Tack!
          Juwel Lido 120

Comment

Hittat några?
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

Comment

Working...
            X