Äntligen skaffat mitt första akvarium!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joakimkarlsson
    • August 2012
    • 10

    #16
    Ursprungligen postat av Ken Olofsson
    nope, idag blev det bacon med äggröra och kaffe till det.
    hehe, jag är inte helt övertygad att det inte var taggtråd du åt

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #17
      ken är sån joakim. han är jäkligt rak ta inte illa vid dig bara :P

      men som han säger så är det nog inte altum. däremot slängs namnet altum in i artnamn för att sälja bättre. jag har själv scalarer som heter "altum honey blue" men det är inget altum i dom,. tror nog att dina är samma faktiskt.

      men det är förmodligen inte Pt. Altum utan Pt.Scalare

      får man fråga vad du gav för dom?

      bild mina "altum" :P
      Bifogade filer

      Kommentar

      • joakimkarlsson
        • August 2012
        • 10

        #18
        hehe, om du säger det så stämmer det nog.
        Jag hade lyssnat bättre med lite ödmjukhet och glädje i "tonen".

        Med tanke på min kunskaps nivå så låter det väldigt troligt.

        Dom ingick i akvariet när jag köpte det.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #19
          Ursprungligen postat av Ken Olofsson
          "sätter upp ett tvivlande ansikte med tanke på hur svårt det är att få RIKTIGA altums att para sig med RIKTIGA altums.....än mindre då korsa sig med andra versioner, det är väl i princip bara 3 personer i världen som har fått riktiga altums att para sig.....samt ett par odlingsbolag i tjeckien/tyskland/singapore som har fått till hyfsad odling i väldigt liten skala...att de skulle lägga ner energi på att korsa in andra i den processen....njau......"
          Nja, det är nog några fler som odlar Altum numera...de odlas tex kommersiellt i Asien.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #20
            haha du får vänja dig. ken är duktig o menar aldrig illa. skulle väldigt gärna träffa han över en öl, men tillfälle har inte givits än. men förstår hur du känner ändå

            anjo har nog rätt om odling i asien, men det är ändå inte troligt att det är äkta altum ändå

            skitsamma. fint kar men passa dig för nitrit nu när det är såpass nytt med så mycket fisk

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #21
              inlägg 11....

              korsning från Altums....

              som jag sa, att någon skulle ha korsat in akta Altums med vanliga......

              njau




              men.,...."Perualtum" kan det gott vara som är inkorsad med "vanlig"




              Sedan skall man kanske skilja på Altum och Altum.......finns nog flera varianter av den oxå.....



              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              Arbetssätt...