Bygge av akvariebänk med IKEA Faktum

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Charliena
    Har allt hemma nu (utom akvariet). Gäller bara att få tummen ur Får nog börja snickra ihop stommarna imorgon iaf. Men att regla upp insidan får sambon göra. Vita luckor och svart bänkskiva blir det!

Hornbach ska tydligen ha billiga 112L akvarium, men vågar man lita på att det är någorlunda kvalité?
    Att vi inte gaggade om detta i lördags fattar jag inte, hade inte en tanke på det...

Lämna en kommentar:

• Ken Olofsson
    svarade
    stod och synade ett 112'a på hornbach för tre dagar sedan, kostar 398 om jag minns rätt.

kan väl säga som här, om jag får med frugan på att det skall stå ett 80 brett famtumskåp i den ensamma hörnan i köket istället för 60 brett, så är jag den som bankar först på hornbach's dörr imorgon.......

.

Lämna en kommentar:

• Charliena
    svarade
    Har allt hemma nu (utom akvariet). Gäller bara att få tummen ur Får nog börja snickra ihop stommarna imorgon iaf. Men att regla upp insidan får sambon göra. Vita luckor och svart bänkskiva blir det!

Hornbach ska tydligen ha billiga 112L akvarium, men vågar man lita på att det är någorlunda kvalité?

Lämna en kommentar:

• Charliena
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    Solen låg max på i nån timme och ofta hade jag nerrullat :-P men ja. Detta var ett tidigt kar innan jag hade kött på benen. :-P
    Haha, det hade jag aldrig vågat!

Är det någon som har erfarenhet av Hornbach's akvarium?

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    Sv: Bygge av akvariebänk med IKEA Faktum

Ursprungligen postat av åheim
    Placerat precis exakt direkt i solen och på ett lackbord det blev 2 av 2 de
    Solen låg max på i nån timme och ofta hade jag nerrullat :-P men ja. Detta var ett tidigt kar innan jag hade kött på benen. :-P

Lämna en kommentar:

• åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    jag hade ett 170L kar med stålram på ett lackbord. inget jag rekomenderar till folk dock. men det höll bra. hade ju vikten över benen rätt bra iaf.
    Placerat precis exakt direkt i solen och på ett lackbord det blev 2 av 2 de

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av MrH
    modigt, modigt....
    ja har lackbord här hemma å ja vågar knappt ha fötterna på dom.
    jag hade ett 170L kar med stålram på ett lackbord. inget jag rekomenderar till folk dock. men det höll bra. hade ju vikten över benen rätt bra iaf.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• MrH
    svarade
    haha

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Det hade han gjort när karet skulle igång...

Lämna en kommentar:

• Charliena
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Det jag gjorde extra var en spånskiva i botten och en på baksidan, det finns vita sådana att köpa på tex Cheapy. Tänk på att du köper ett av skåpen som är till för diskmaskin, så du slipper krångliga matningar av strömkabel och ev. slangar till ytterfilter.
    Du är inte dum du! Det hade sambon inte tänkt på.

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Det jag gjorde extra var en spånskiva i botten och en på baksidan, det finns vita sådana att köpa på tex Cheapy. Tänk på att du köper ett av skåpen som är till för diskmaskin, så du slipper krångliga matningar av strömkabel och ev. slangar till ytterfilter.

Lämna en kommentar:

• Charliena
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Nu orkar jag inte läsa genom tråden, men var där inga bra bilder någonstans?
    Hittade ju bilder där du fått med en bit av bänken, men inte hela. Jag vill ju se hur bänken ser ut även om ditt räkakvarium ÄR skitsnyggt

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Charliena
    Hörru, jag vill ha närbilder på bänken!

Ja, ett lackbord för ett nano på 20L och ett annat lackbord för ett på 43L. Inga problem
    Nu orkar jag inte läsa genom tråden, men var där inga bra bilder någonstans?

Lämna en kommentar:

• Charliena
    svarade
    Ursprungligen postat av MrH
    modigt, modigt....
    Haha, min sambo har både suttit och stått på ett lackbord.

Lämna en kommentar:

• MrH
    svarade
    modigt, modigt....

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...