Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Kanske din tråd har spelat ut sin rätt men en ny med växtkar och bilder på dessa och där man kan läsa om vad som händer och fråga om ett och annat hade ju varit nice att ha. Det är ju trots allt som så att so så att de flesta av oss har växter i karen förutom fisken. Så ser man på det från den sidan så är där säkert flera som har samma sorters växter än fiskar. Så...

    Nu finns där ju guldmedlemmars akvarium om man skulle vilja lägga upp sitt kar där men det fungera ju knappast till de som sysslar med sånt som dig då det ju ändras hela tiden och utseendet förändras konstant pga det växer.

    Så om man inte har en projekt tråd så är väl enda möjligheten att för oss att se dina och andras växtkar en gemensam tråd där ni håller till.
    Cool idé.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Jag tror dock att min tråd har spelat ut sin rätt, det sker ingenting som kräver inblandning av någon annan och min inriktning är ganska snäv. Tråden var mångt mer aktuell på den tiden då jag var intresserad av fisk. Zoopets grej är i mångt och mycket inriktat på ciklider vilket jag gillar att läsa om mer än att ha dem själv.

    Jag borde egentligen skaffa några ciklidarter men jag har så mycket drag på vattnet så inget skulle trivas helt optimalt. Apistogrammor är ganska trevligt men de skulle bli utnötta omgående här.
    Kanske din tråd har spelat ut sin rätt men en ny med växtkar och bilder på dessa och där man kan läsa om vad som händer och fråga om ett och annat hade ju varit nice att ha. Det är ju trots allt som så att so så att de flesta av oss har växter i karen förutom fisken. Så ser man på det från den sidan så är där säkert flera som har samma sorters växter än fiskar. Så...

    Nu finns där ju guldmedlemmars akvarium om man skulle vilja lägga upp sitt kar där men det fungera ju knappast till de som sysslar med sånt som dig då det ju ändras hela tiden och utseendet förändras konstant pga det växer.

    Så om man inte har en projekt tråd så är väl enda möjligheten att för oss att se dina och andras växtkar en gemensam tråd där ni håller till.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Ja det tror jag också. Även om det är kul med Twitter och andra "snabba" kommunikationssätt så blir det ju väldigt opersonligt och ger bara en "instant satification" och efter det så uppstår ett tomrum där man skulle vilja ha den vanliga kommunikationen och lite "snack" fram och tillbaka med de som är intresserade. Det får man ju tyvärr inte så lätt på andra sätt än på ett forum.
    Jag tror dock att min tråd har spelat ut sin rätt, det sker ingenting som kräver inblandning av någon annan och min inriktning är ganska snäv. Tråden var mångt mer aktuell på den tiden då jag var intresserad av fisk. Zoopets grej är i mångt och mycket inriktat på ciklider vilket jag gillar att läsa om mer än att ha dem själv.

    Jag borde egentligen skaffa några ciklidarter men jag har så mycket drag på vattnet så inget skulle trivas helt optimalt. Apistogrammor är ganska trevligt men de skulle bli utnötta omgående här.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ja det tror jag också. Även om det är kul med Twitter och andra "snabba" kommunikationssätt så blir det ju väldigt opersonligt och ger bara en "instant satification" och efter det så uppstår ett tomrum där man skulle vilja ha den vanliga kommunikationen och lite "snack" fram och tillbaka med de som är intresserade. Det får man ju tyvärr inte så lätt på andra sätt än på ett forum.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Kul att se ett inlägg från dig så man inte bara behöver följa dig på Twitter :-)

    Vi behöver dig och din kompetens här på zoopet för du ju kan väldigt mycket inom ditt område. Sen skadar det ju inte att du har grymma kar som vi kan beundra när du fotobombar tråden lite då och då. Har man inte kunskap eller möjlighet för att skapa dessa vackra miljöer så är det otroligt kul att kunna njuta av vad andra kan skapa och drömma sig bort ett tag.
    Jag är ett barn av min tid och jag kliver in där det finns luckor. Det är kul att testa gränser och bana väg för mer utveckling.

    Dialogen jag hade med mina vänner i går mynnade ut i att vi behöver mer tid på "våra" forum.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Kul att se ett inlägg från dig så man inte bara behöver följa dig på Twitter :-)

    Vi behöver dig och din kompetens här på zoopet för du ju kan väldigt mycket inom ditt område. Sen skadar det ju inte att du har grymma kar som vi kan beundra när du fotobombar tråden lite då och då. Har man inte kunskap eller möjlighet för att skapa dessa vackra miljöer så är det otroligt kul att kunna njuta av vad andra kan skapa och drömma sig bort ett tag.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Hej! Jag tänkte att jag skulle bidra med något akvaristiskt i tråden, det var väldigt länge sedan jag gjorde det nu. Allt går bra här hemma, jag skriver mitt examensarbete nu. Det är ganska overkligt egentligen, jag har studerat sedan 2009. Nu är det avklarat så nu fokuserar vi på akvarierna.

    Det är kul att vara akvarist, det händer mycket på den fronten och det gör mig glad. Jag har fått ny backlight i dag men just nu sitter det saltrör i vilket ger ett för blått ljus, detta skall fixas under veckan. Det stora karet har en ny inredning som ni kanske sett, jag är ganska nöjd och jag planerar att ösa in fler bilder vad det lider.

    I helgen var jag nere hos Kaj och Jörgen i Ullared, jisses säger jag bara. Man kanske skulle ha Diskus snart ändå? Det var en magisk upplevelse

    Jag läser era trådar, jag har inte glömt er. Jag ska bli mer aktiv igen, forumet behöver så mycket liv det kan få och jag saknar er uppriktigt sagt. Det här är vaggan jag kröp ur och här vill jag vara kvar. Kram på er!Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1442869932.279342.jpg
Visningar: 2
Storlek: 214,7 KB
ID: 2172738Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1442869943.380072.jpg
Visningar: 2
Storlek: 257,7 KB
ID: 2172739Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1442869974.832618.jpg
Visningar: 2
Storlek: 239,9 KB
ID: 2172740Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1442869994.567501.jpg
Visningar: 1
Storlek: 96,6 KB
ID: 2172741Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1442870014.402898.jpg
Visningar: 2
Storlek: 255,9 KB
ID: 2172742Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1442870031.387543.jpg
Visningar: 2
Storlek: 251,4 KB
ID: 2172743Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1442870048.755698.jpg
Visningar: 1
Storlek: 258,2 KB
ID: 2172744Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1442870065.174400.jpg
Visningar: 1
Storlek: 239,1 KB
ID: 2172745Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1442870091.443165.jpg
Visningar: 1
Storlek: 254,2 KB
ID: 2172746Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1442870128.210900.jpg
Visningar: 1
Storlek: 441,4 KB
ID: 2172747
    Senast redigerad av Mathias Nilsson; 21 September 2015, 22:15.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Nej måste ni!
    Det går ju att göra där ni bor dessutom, här är det för dyrt, så jag hyrar!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Fint det blev! Men vad hände med kuben?
    Den står i hallen, jag har fått värsta raset på cryptocorynen så det ser väl förjävligt ut just nu. Det var coolt att flytta den, vi bar den igångsatt, den tömdes på 80% av vattnet bara.

    Nu är hemmet fullt, både enligt mig och frun. Vi måste skaffa hus!

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1440572141.849041.jpg
Visningar: 1
Storlek: 242,6 KB
ID: 2172437

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1440572171.634195.jpg
Visningar: 1
Storlek: 206,9 KB
ID: 2172438

    Nu funkade det med lite bilder

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Fint det blev! Men vad hände med kuben?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Det har hänt en del sedan sist. Akvariet blev kvar och det blev omstartat i helgen. Av någon märklig anledning vill inte tapatalk att ni ska få se men det finns bilder på min instagram som finns länkad ovan. Jag lovar er ordentligt med bilder den närmsta tiden

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Svängarna går ganska fort här hemma. Jag kommer att ställa bort det stora växtakvariet. Det hamnar hos en kamrat som får sköta det åt mig tills jag finner lusten igen. Jag har mina småburkar att sköta och det kommer räcka gott under hösten tror jag.

    Mer reptiler åt folket

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Misstänkte det. :-(

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Ja och din blogg ser jag inte är uppdaterat på 14 månader :-)
    Den ska skrotas

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Det gick ju alldeles utmärkt att finna även utan ett eget konto.

    Jag kommer absolut att hålla Zoopet hyggligt uppdaterat men det är tyvärr inte här jag kommer till min rätt. Jag gillar snabba forum, jag gillar ett snabbt flöde och jag gillar breda kanaler. Jag får tyvärr inte ut så mycket av Zoopet och Zoopet får inte ut så mycket av mig.

    Internationellt så finns det ett stort intresse för växter men forumsvängen här är stendöd på den fronten. Jag och Zoopet har helt enkelt växt isär men så kan det bli. Jag träffar på många av forumets medlemmar dagligen via andra kanaler så min akvaristiska ådra blir mer än väl mättad.

    Håll koll på instagram om ni vill se bilder, det är där allt hamnar nu när jag är ute och rör mig så mycket
    Ja och din blogg ser jag inte är uppdaterat på 14 månader :-)

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...