Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    Det har ändrats en del under kvällen..

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423341175.986213.jpg
Visningar: 1
Storlek: 229,1 KB
ID: 2166019

    Nu ska jag lugna mig i några dagar och se hur allt faller ut..

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Ngn gång ska jag inreda ett litet kar där scape och växter är huvudsaken och djurlivet bara är en liten accessoar. Karet som jag inredde nu sist så var det ju en massa fisk i baljor som inte kunde ligga där och skvalpa för länge. Att gå och fundera och flytta runt på inredning utan stress, det är grejer det. �� aquascapingcontestkaren visar hur otroligt fint det kan bli på liten yta. Spännande att se fortsättningen på ditt, ska det tävlas med det?

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Det ser ju ut som en väldigt bra start. Ska bli roligt att se med de små stenarna och väster.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Nu är de stora stenarna placerade, jag använde sju av 25. Rätt gött att ha det liggande ändå vill jag påstå.

    1, det är svårt att visualisera hur det kommer se ut med växter, jag har ändå gjort det och har en hygglig bild i huvudet
    2, jag behöver små stenar och äger inga direkt. Jag får offra en stor sten och smälla på den med hammaren tror jag. Det saknas detaljer i inredningen och det stör mig något infernaliskt. Lite bilder kommer det i alla fall

    [ATTACH]74072[/ATTACH][ATTACH]74073[/ATTACH][ATTACH]74074[/ATTACH][ATTACH]74075[/ATTACH][ATTACH]74076[/ATTACH]

    Belysningen är uppgraderad med nya lysrör, jag körde saltrör kombinerat med växtrör på slutet med det gamla karet.

    Nu ska det vara ledigt från akvarier ett par dagar, en massa annat står på schemat det ska planteras på tisdag eller onsdag.
    Bilder som piggar upp i den sömniga fabriksnatten!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Anmäler min nyfikenhet
    Du är välkommen, kul att du är här!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Nu är de stora stenarna placerade, jag använde sju av 25. Rätt gött att ha det liggande ändå vill jag påstå.

    1, det är svårt att visualisera hur det kommer se ut med växter, jag har ändå gjort det och har en hygglig bild i huvudet
    2, jag behöver små stenar och äger inga direkt. Jag får offra en stor sten och smälla på den med hammaren tror jag. Det saknas detaljer i inredningen och det stör mig något infernaliskt. Lite bilder kommer det i alla fall

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423268825.007889.jpg
Visningar: 1
Storlek: 202,5 KB
ID: 2165986Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423268833.704819.jpg
Visningar: 1
Storlek: 206,0 KB
ID: 2165987Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423268846.755946.jpg
Visningar: 1
Storlek: 182,6 KB
ID: 2165988Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423268863.207563.jpg
Visningar: 1
Storlek: 208,6 KB
ID: 2165989Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423268871.858613.jpg
Visningar: 1
Storlek: 182,9 KB
ID: 2165990

    Belysningen är uppgraderad med nya lysrör, jag körde saltrör kombinerat med växtrör på slutet med det gamla karet.

    Nu ska det vara ledigt från akvarier ett par dagar, en massa annat står på schemat det ska planteras på tisdag eller onsdag.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Anmäler min nyfikenhet

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    För att få djup och perspektiv kan man ju göra på olika sätt egentligen. Man kan ta det uppdragna mönstret, lägga det "på" akvariet och se så att placeringen stämmer där med. Sedan så gör jag som så att jag gör en gång i mitten med lite mindre sten längst in, då ser det djupare ut än vad det är. Det hör är svårt och det kan man prata om i flera timmar i sträck. Jag har redan mördat en darling bara genom att stoppa den i karet. Jäkla skit
    Japp, jag vet, man kan snacka inredning hur länge som helst.
    Att lägga Ro3-griden och dra in koordinaterna även ovanifrån är jädra fiffigt, det skall bli enormt spännande att se hur du lägger den här inredningen.
    Är det en gång av sand du lägger i mitten, bakåt, svagt lutande uppåt?

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    När jag läser dina inägg så inser man att om din kunskap om inredning etc skulle jämföras med tex premier league så har en annan tur om man får plats i det lokala korplaget

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ahaaaa! Du menar så här!?


    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    För att få djup och perspektiv kan man ju göra på olika sätt egentligen. Man kan ta det uppdragna mönstret, lägga det "på" akvariet och se så att placeringen stämmer där med. Sedan så gör jag som så att jag gör en gång i mitten med lite mindre sten längst in, då ser det djupare ut än vad det är. Det hör är svårt och det kan man prata om i flera timmar i sträck. Jag har redan mördat en darling bara genom att stoppa den i karet. Jäkla skit

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ro3, och för all del gyllene snittet (det var därför jag skrev "Snitt for fight" i mitt tidigare inlägg) är ju väldigt intressant i 2D-bildkompositioner - och i akvarisammanhang adderas ytterligare en dimension; kompositionen skall ju fungera i 3D.

    När du nu gör din inredning, Mathias - kommer du att accentuera Ro3-punkterna, med växter eller något annat?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Det berömda gyllene snittet Har du inte det inbyggt
    Innan har jag inte brytt mig så mycket faktiskt. Kolla lite bilder och sedan har jag bara kört. Nu blir det ju en ren sten-skejp som det ser ut och då behöver jag något att sikta på. Det är lätt att inreda ett akvarium, det är svårt att få det perfekt.

    Tejp är bra, den tvingar mig att falla in i ledet. Jag vill dock utmana det här lite, jag vill ligga lite högre än på två tredjedelar. Vi får se var det slutar.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Det berömda gyllene snittet Har du inte det inbyggt

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Vågar man fråga vad tejpen är bra för?
    Det bör man fråga

    det är the rule of thirds + den delen av karet som absolut inte får ha någon sten

    kryssen är ställen fokus-punkter ligger.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...