Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ännu...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Hittade min P.t-hona död på botten för en stund sen.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Tråkigt, men inte riktigt oväntat. Jag såg att Imazo hade dessa på lagerlistan fortfarande, så vi hoppas att du får ett par nya.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ansjo
          Tråkigt, men inte riktigt oväntat. Jag såg att Imazo hade dessa på lagerlistan fortfarande, så vi hoppas att du får ett par nya.
          Ja, hoppas det.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Sista chansen - "trollkaret packat å klart" några dagar framöver.

            //Inger
            Bifogade filer
            Senast redigerad av Inger H; 24 November 2012, 18:23.
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

              Håller tummarna!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Håller tummarna!
                Tack - jag med...

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ska jag fresta dig lite, Inger? Bara en liten kik på vad som följde med mig hem från auktionen...5 st till råga på allt, 3 hanar och 2 honor. http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1285&SOK=1
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Ska jag fresta dig lite, Inger? Bara en liten kik på vad som följde med mig hem från auktionen...5 st till råga på allt, 3 hanar och 2 honor. http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1285&SOK=1
                    Verkar spännande, men tre hannar och vuxna 15 cm, verkar som lite problem framöver?
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Ska jag fresta dig lite, Inger? Bara en liten kik på vad som följde med mig hem från auktionen...5 st till råga på allt, 3 hanar och 2 honor. http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1285&SOK=1
                      Fresta på du - med för mig ouppnåerliga fiskar. Den var väldigt grann, men nu måste du ju skaffa flera kar - tre hannar kommer väl inte att funka tillsammans.
                      Eller så kan du göra, som jag föreslog tidigare i något inlägg, skicka en av varje upp till mig i termos.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • woodlund
                        • December 2011
                        • 666

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        Sista chansen - "trollkaret packat å klart" några dagar framöver.

                        //Inger
                        Hoppas att trolleritricket funkar för dig Inger , håller alla tummar jag har
                        1900Liter Diskusvatten


                        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Tack - och jag håller tummarna, att allt kommer att gå bra för dig och dina vackra diskusar.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            De var 5 i påsen, så det var inte så mycket att välja på. Jag ska se hur det går framöver då de ännu bara är ca 5-7 cm, de lär inte bli så svåra att bli av med.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              De var 5 i påsen, så det var inte så mycket att välja på. Jag ska se hur det går framöver då de ännu bara är ca 5-7 cm, de lär inte bli så svåra att bli av med.
                              Aha - skönt att dom är så pass små. Snygg som sjutton - är det en släkting till paletten?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Hur nära släkt de är vete tusan, men de är ju ciklider båda arterna...
                                Att de skulle vara aggresiva mot varandra blir jag mer och mer tveksam till, i karet går de nu i en grupp ihop, utan några aggressioner mot varandra alls. I artbeskrivningen står det även att man ska ha dem i ett artakvarium, eller med andra fredliga fiskar så jag är tveksam att de skulle ha palettens ibland lite sämre humör...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...