Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag gillar räkor skarpt - och jag gillar det du gör i dina kar, Inger.
    Du tar fantastiskt fina bilder.
    Bara ös på!


    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Inger H
      Igår inredde jag mitt 54-liters, det ser så fjuttigt ut nu så någon bild kommer senare ...
      Det är förmodligen inte många som är intresserade av räkor, men några bilder ändå för att jag tycker det är kul. Här får dom lördagsgodis i form av Lollies - gillas skarpt

      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0807.JPG Visningar:	0 Storlek:	42.4 kB ID: 	2421195Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0803.JPG Visningar:	0 Storlek:	77.7 kB ID: 	2421196Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0802.JPG Visningar:	0 Storlek:	45.5 kB ID: 	2421197
      Här är Ingers fina bilder från förra sidan!

      Kommentar

      • cambru

        • September 2008
        • 209

        Att sitta och titta på räkor kan man förlora många timmar på. Fina räkor du har!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av cambru
          Att sitta och titta på räkor kan man förlora många timmar på. Fina räkor du har!
          Ja det är kul att se på när dom sitter och plockar hela tiden. Dina är fina dom med, kul att du också postar en bild. Jag villl se mer av bilder från dina kar

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13110

            Såna där lollies måste jag köpa i veckan och bjuda mina räkdarlingar på! Du tyckte mina var mer gula men jag tror det är ljuset i ditt akvarium som ger dem en möjligen blekare ton. Jag använder akvastabil lumax och dem ger ett väldigt bra ljus tycker jag. Fina räkor och va kul med dina små drottningbäbisar i bakgrunden
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Det är klart du ska köpa lollies, idag är pinnen helt trären. Kanske det är ljuset som du säger, jag tycker belysningen är alldeles för stark i mina små nanokar. Jag tror inte att räkorna tycker det för dom förökar sig hej vilt

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Så roligt att läsa dina inlägg Inger och ta del av dina fina bilder! Allt andas harmoni i dina burkar tycker jag!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Så roligt att läsa dina inlägg Inger och ta del av dina fina bilder! Allt andas harmoni i dina burkar tycker jag!
                  Men tack Nando Jag har undrat så - har saknat dina inlägg i din tråd, det har ju gått en vecka tror jag bestämt - hoppas att allt är väl med dig

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Jadå, allt är bara bra, tack! Mannens semester slutade för en vecka sedan och jag har varit själv med barnen. Då blir det ont om tid för uppdateringar .

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Skönt

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13110

                        Ursprungligen postat av åheim
                        Såna där lollies måste jag köpa i veckan och bjuda mina räkdarlingar på!
                        Jisses vilket anticlimax det blev med mina lollies... efter flera timmar så har inte en enda räka smakat på den I det andra karet så visade iallafall platyn en del intresse för den.

                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Då äntligen ett litet stim av smaragder (Microdevario kubotai) i mitt nystartade 54L, så vackra. Dessa smaragder kommer att få cykla in karet i ganska så många veckor, sen får jag se vad det blir. Känns i nuläget för litet för någon Apistogramma.
                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0847.JPG
Visningar: 184
Storlek: 64,0 KB
ID: 2421318Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0844.JPG
Visningar: 183
Storlek: 63,8 KB
ID: 2421319
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Oj, vad vackra de är! Nästan självlysande!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av åheim
                              Jisses vilket anticlimax det blev med mina lollies... efter flera timmar så har inte en enda räka smakat på den I det andra karet så visade iallafall platyn en del intresse för den.
                              - fel smak eller bortskämda med annat gottigott.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Oj, vad vackra de är! Nästan självlysande!
                                Ja visst är dom vackra, hoppas dom kommer att trivas

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...