Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Det känns så spännande Inger. Vet du när det finfina karet beräknas komma?
    Morrn Johnny, förhoppnings så kommer karet till veckan

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Rufus
      • January 2005
      • 866

      Roligt för dig att det kommit så långt! Akvastabil verkar vara fina kar, nu ligger mkt roligt framför dig med inredning o dylikt!
      // Annicka

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Rufus
        Roligt för dig att det kommit så långt! Akvastabil verkar vara fina kar, nu ligger mkt roligt framför dig med inredning o dylikt!
        Oj, jag nästan hajar till när det blir inlägg i min tråd. Så kul att du kikade in - och ja, jag bara längtar till uppstart

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          så spännade
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            så spännade
            Å du tittar också in Pia

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              .... i morrn kommer karet

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av Inger H
                .... i morrn kommer karet

                //Inger
                Vilket var 2 långa dagar sedan.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing

                  Vilket var 2 långa dagar sedan.
                  Har funnits i min ägo i två dagar

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Spännande för dig. Låt oss följa uppstarten och hela processen!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ICC
                      Spännande för dig. Låt oss följa uppstarten och hela processen!
                      Jadå, bakgrunden och en massa annat jox skall hämtas hos postombudet idag, jag sparade ju ingenting när jag sålde mina förra kar - hur dum får man vara egentligen

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Jadå, bakgrunden och en massa annat jox skall hämtas hos postombudet idag, jag sparade ju ingenting när jag sålde mina förra kar - hur dum får man vara egentligen
                        //Inger
                        Men, nu blir det en ny, fräsch start - det är gôtt det också!
                        Håller med övriga som replikerar - det skall bli spännande att se uppstarten, hela processen med inredning och utveckling.
                        Ös på nu bara, Inger!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Men, nu blir det en ny, fräsch start - det är gôtt det också!
                          Håller med övriga som replikerar - det skall bli spännande att se uppstarten, hela processen med inredning och utveckling.
                          Ös på nu bara, Inger!
                          Jag kommer antagligen behöva råd om inredningen, bara så du vet . Jag har köpt på mig lite grövre rötter än jag brukar - och förmodligen för få, men jag har faktiskt en bild i huvvet hur det ska se ut. Men som jag brukar säga, bilden i min skalle brukar liksom inte kunna förmedlas till karet riktigt.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Jag kommer antagligen behöva råd om inredningen, bara så du vet . Jag har köpt på mig lite grövre rötter än jag brukar - och förmodligen för få, men jag har faktiskt en bild i huvvet hur det ska se ut. Men som jag brukar säga, bilden i min skalle brukar liksom inte kunna förmedlas till karet riktigt.
                            //Inger
                            Jag tror att du kommer få massor av input av alla formidabla akvarister här på forumet.
                            Jag hjälper gärna till, jag också.

                            Nu har du ett gyllene tillfälle att samla ihop de inredningsdetaljer du har till förfogande, labba med detta i ditt nya kar - flytta runt och dona innan sand och vatten tillförs.
                            Känner du för det, så ta gärna några bilder, berätta hur du funderar - så kanske vi kan hjälpa till att optimera vissa detaljer om du känner dig osäker.
                            Tänk också på att det enbart handlar om skisser i initialstadiet. Mycket av hela inrednings-feelingen ändras när man drar i sand och vatten, och efterjusteringar mäste alltid göras.


                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jag tror att du kommer få massor av input av alla formidabla akvarister här på forumet.
                              Jag hjälper gärna till, jag också.

                              Nu har du ett gyllene tillfälle att samla ihop de inredningsdetaljer du har till förfogande, labba med detta i ditt nya kar - flytta runt och dona innan sand och vatten tillförs.
                              Känner du för det, så ta gärna några bilder, berätta hur du funderar - så kanske vi kan hjälpa till att optimera vissa detaljer om du känner dig osäker.
                              Tänk också på att det enbart handlar om skisser i initialstadiet. Mycket av hela inrednings-feelingen ändras när man drar i sand och vatten, och efterjusteringar mäste alltid göras.

                              Ja, det är exakt som det du beskriver Mats, att " hela inrednings-feelingen" ändras när man pytsar i vattnet, och då kommer Ingers "ångestkänsla", att jag inte kommer att få till det, men det kommer jag ju såklart att få till med lite hjälp hoppas jag .
                              Nu har jag i alla fall hämtat en massa mumma från posten. I morrn limmas bakgrund, det blir den vanliga BTN slime-line - finns inte så mycket att välja på, om man som jag inte vill att bakgrunden ska ta för mycket plats.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Rufus
                                • January 2005
                                • 866

                                NallePuh: " så får man ibland se att en ide' som förefaller vara riktigt ide'aktig inne i hjärnan, är helt olika när den kommer ut i det fria och andra människor tittar på" .
                                Jag tror inte du behöver vara orolig för det Inger, blir säkert jättebra och inga fiskar i hinkar runt fötterna har du väl heller? För det kan ju sätta lite press på en . Den personliga prägeln efter sitt eget huvud är väl hela grejen
                                // Annicka

                                Kommentar

                                Arbetssätt...