Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Jättevallis Köpte massor och dom börjar redan skicka löpare. Det var ju nån här ovanför som pratade om den så jag tänkte att du kanske vill ha nån
    Det är väl klart att jag tar den om du tycker att du har för mycket

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      PM:a adressen så kan jag skicka den. Det är ju fortfarande plusgrader

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Att ha djur är som en känslomässig berg och dalbana. Ena stunden ger dom en så himla mycket glädje - andra stunder bara en enorm sorg.
        Nu på eftermiddagen såg jag i ögonvrån att något inte stämde med våran älskade Zamba. Hon blev ostadig på bakdelen och väldigt vinglig och kunde liksom inte hålla balansen riktigt.

        Jag kunde inte följa med till akuthundvården, eftersom det kan ta en massa timmar och vi har en till liten hund hemma.
        Håkan ringde nyss - förmodligen en lindrig hjärnblödning (vilket var min första tanke, eftersom jag har varit med ett tag), livmodern röntgas just nu - uteslutningsmetoden eller för att ta mer betalt (misstänker det senare).

        Väldigt mycket OT, med skönt att skriva av sig.
        En väldigt älskad hund, som hon såg ut lite tidigare idag.
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • woodlund
          • December 2011
          • 666

          Usch vad tråkigt att höra , hoppas att allt går bra och att hon snart blir pigg igen.
          1900Liter Diskusvatten


          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Hoppas hon repar sig.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • ElinR
              • September 2014
              • 370

              Hoppas det blir bra. Det är mycket känslor när man har en sjuk hund, utmattande.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Lider med er, Inger.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Zamba är hemma igen med en kanyl fastlimmad i ena benet ifall något inträffar under natten. Vi ville inte lämna henne i otrygghet på ett främmande ställe. Håkan å jag går "patrull" inatt för att ha koll på henne. Inträffar något, så åker vi in direkt såklart.

                  Tänk ändå, att jag skriver här på Zoopet om det som händer - fast såklart gäller samma för ens fiskar, tack för medkänslor

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Tänker jättemycket på er och vet vilka volymer ens känslor får när ens kära hund är sjuk. Världen blir väldigt liten en stund. Här hålls både tummar och tassar. Även om det här hemma är high life med en tik som är i höglöp och står och tindrar mot husse. Man känner sig aldrig så läcker som man när man har en löptik hemma. Men det var inte länge sedan vi satt i samma läge som ni. Sköt om er.
                    Senast redigerad av Bluewing; 09 October 2014, 21:37.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Japp Johnny, vi försöker att sköta om i alla fall Zamba i första hand just nu.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Styrkekram från mig!
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Hoppas det blir väl med Zamba och att hon snabbt kryar på sig!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Usch vilken natt, fast det har inte Zamba märkt av. Hon har sovit lugnt hela natten och lyft på ett ögonlock när någon av oss har kollat till henne. Hon är nästan sig själv igen men väldigt trött. Vingligheten är puts veck, men jag ser att höger baktass inte riktigt hänger med. Det blir nog bra till slut.
                            Nu ska vi in till vet. igen efter kl 9.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Hoppas det fortsätter åt rätt håll.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • woodlund
                                • December 2011
                                • 666

                                Det var skönt att höra att natten varit bra för Samba även om den inte var lika bra för din del .
                                1900Liter Diskusvatten


                                Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...