Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Lummigt och gosigt kar
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Kanske man skulle rulla ihop skiten och sälja på Tradera, folk har liksom inte fått upp ögonen ännu vad möget kan ställa till med...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Akvarielagret som du nämnt hade flera kar med rara små mossbollar på botten t.ex. Dock inte i växtkaren utan vid fiskarna.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Ursprungligen postat av ansjo
          Kanske skulle vi starta en ny tråd i ämnet, så fler hittar den. Ska snacka med Kjell ikväll på kräftskivan...
          Ja gör det!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av ansjo
            Kanske man skulle rulla ihop skiten och sälja på Tradera, folk har liksom inte fått upp ögonen ännu vad möget kan ställa till med...
            Känner igen det lummiga på bilderna
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Sedan när man ser det sätta sig på bakgrunden kan man hålla sig för skratt...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Sedan när man ser det sätta sig på bakgrunden kan man hålla sig för skratt...
                Det var där mitt lummiga satt och på rötterna.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Då har jag skrubbat mina filter med tillbehör, har använt rotborste, diskborste, tandpetare, mellanrumstandborstar och vapenborstar . Så adjöss då claddosporer .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Gott jobbat Inger! Skulle du nu sakna dem för mycket, så säg bara till...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Gott jobbat Inger! Skulle du nu sakna dem för mycket, så säg bara till...
                      Absolut Anders det är ett löfte

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        Wow här har man missat en massa..akvariehelg check...röstar direkt för sista helgen i oktober.

                        Claddo därimot har jag inte haft oturen eller glädjen att få bekanta mig med.
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Innan jag hakar på ett speciellt datum behöver jag checka med min kvinna att inget annat är bestämt. Men runt där låter bra. Helgen efter är det ju allhelgonahelg.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Ta dig söderöver så ska vi nog hitta lite nya affärer och fiskar till dig. Kanske skulle ta en samling under hösten och en akvariehelg. Inger, Bluewing, Mu(sic), HVH mfl, hade det varit något?

                            Det hade varit mycket trevligt!

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Kanske skulle vi starta en ny tråd i ämnet, så fler hittar den. Ska snacka med Kjell ikväll på kräftskivan...
                            Mats och Pia hakar säkert på om de kan. Pia är nog inga större problem, Mats har ju sina spelningar.

                            Upplägget kunde ju vara samling på fredag kväll, affärer på lördag och söndag och hemresa på måndag.
                            Låter perfekt! Och jag är inga större problem
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Oj, här har det rullat in fisktips . Jag är ju en sån där hemsk kvällstrött människa och då missar jag inlägg som skrivs efter 23.00 . Fast då har jag det roliga kvar till morgonkaffet i stället .

                              Fy vad tomt det är efter karet och vilka avtryck på golvmattan. Kanske ändå att ett typ 250-300L skulle täcka dom värsta avtrycken. Nu snurrar hjärncellerna hej vilt, undrar hur funtad man är egentligen

                              //Inger
                              så bra, golvmärkena måste ju täckas med nytt kar vad annars?!

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Du är normal bland oss normala och börjar få tillbaka din akvaristiska intelligens. Det är helt klart.
                              Så sant, du är helt normal och vi andra är lika normala
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Nu har jag varit och fyndat på DM, som tyvärr har gått i konkurs här hos oss i Sundsvall. Man är som gamar (även jag), när hela sortimentet säljs för halva priset.
                                Det blev en bakgrund (BTN Slime-Line), två stora mopanirötter, stenar och lite driftwood ...kan vara bra att ha . Lite hundsaker också förstås.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...