Nu håller jag på med att tömma 80% av nematolvattnet, hittade liken efter mina stora och fina amanoräkor . Äppelsnäckorna har klarat sig i alla fall . Så om tre veckor en ny kur.
//Inger
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Trist med räkorna...
Det virvlade förbi en liten 1cm vit mask i växtkaret med räkor och leopardendlers när jag satt och tittade nu. Hoppas det var en planarie eller något annat ofarligt! Går ju inte att hälla i nematol där liksom.
Trist med räkorna...
Det virvlade förbi en liten 1cm vit mask i växtkaret med räkor och leopardendlers när jag satt och tittade nu. Hoppas det var en planarie eller något annat ofarligt! Går ju inte att hälla i nematol där liksom.
Hade också en och annan vit mask i räkkaren, så det är nog bara en planarie.
En amanoräka lever fortfarande men ser lite seg ut, fast under vattenbytet dog en endlers/guppyhane som var så jäkla snygg .
//Inger
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Vad f**n är det som händer, mina guppy/endlers och fem yngel bara dog efter vattenbytet. Blev det för stora svängningar med PH efter så pass mycket nytt vatten tro . Hoppas nu bara att bolivianer, pygmésvärdbärare och pennfiskar överlever. Skit också!
//Inger
Kommentar