Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

God morgon! Har du bestämt dig för vilken sorts tetra du ska köpa?

Kommentera

Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg
      God morgon! Har du bestämt dig för vilken sorts tetra du ska köpa?
      Oj vad tidig du är . Det blir gulröd Riotetra om dom finns kvar.

//Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

Kul, det ser ut som en fin tetra!

Kommentera

Kul, det ser ut som en fin tetra!

//Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

Har du några nya bilder på karet? Kanske med några fina tetror i ?

Kommentera

Har du några nya bilder på karet? Kanske med några fina tetror i ?
              Nando, jag väntar med att posta bilder på tetrorna, dom har bara gått i karet två dagar och inte färgat ut riktigt ännu. Karet ser precis ut som på den sista bilden tidigare i tråden, inget pillande nu på flera veckor .

//Inger

Kommentera

Okej! Det är jag som är ivrig

Kommentera

Okej! Det är jag som är ivrig
                  Det gör inget

//Inger

Kommentera

Vad håller dessa två på med? Jag har ju trott hela tiden, att det är två hanar, men velar nu. Så här kan dom bete sig i flera minuter? Ljuset föll in i karet, så konstigt ljus och alger på insidan.

Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        IMG_9965.JPG
Visningar:	60
Storlek:	93.8 kB
ID:     	2408349Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        IMG_9964.JPG
Visningar:	55
Storlek:	117.7 kB
ID:     	2408350

Kommentera

Ursprungligen postat av Malawi_forever Visa inlägg

Tja, vad är det för firre?

Den ena verkar ljus nästan vit på magen. Den andra inte. Den som inte är ljus har mer avlång kropp (kan vara kameravinkeln som förvillar). Utan att veta exakt vilken firre som visar de skillnader på hona och hane på bilderna.

Kan det vara så enkelt att den du tror är hona är hane? Och hanen är honan? Och honan är inte särskilt imponerad just nu av uppvaktning?
                      Tja......

Kommentera

Ursprungligen postat av Malawi_forever Visa inlägg

Tja......
                        Varför kopiera ditt tidigare inlägg i min tråd?

//Inger

Kommentera

Ursprungligen postat av Inger H Visa inlägg
                          Vad håller dessa två på med? Jag har ju trott hela tiden, att det är två hanar, men velar nu. Så här kan dom bete sig i flera minuter? Ljuset föll in i karet, så konstigt ljus och alger på insidan.
                          Svårt att svara på med utgångspunkt av de två bilderna. Det kan möjligtvis handla om någon inledande uppvakting, men det ser ju faktiskt ut som två hanar...
                          Kan du filma förloppet?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
                            Svårt att svara på med utgångspunkt av de två bilderna. Det kan möjligtvis handla om någon inledande uppvakting, men det ser ju faktiskt ut som två hanar...
                            Kan du filma förloppet?
                            Tycker jag med, kan det vara så, att den större hanen försöker att dominera den mindre tro?

//Inger

Kommentera

Tycker jag med, kan det vara så, att den större hanen försöker att dominera den mindre tro?
                              //Inger
                              Ja, det skulle kunna vara så - svårt att säga när man liksom inte ser hela förloppet.
                              Det kan också vara så att det är en hane uppvaktar en hona som inte är redo. När en hona är i lektagen syns det väldigt tydligt att det är hon som bestämmer.

Kommentera

Varför kopiera ditt tidigare inlägg i min tråd?

//Inger
                                Jag har hela tiden varit rätt säker på det är en hona och hane. men försökte vara lite diplomatisk och ödmjuk i första länkade inlägget. Det fungerade inte så bra.

Utan att vara expert på dvärgciklider. Olika färgsättning och den mindre har rundare stjärtfena. Jag är beredd att sätta en hundring på det. Minst. De nya bilderna stärker bara det. Grattis om det är vad du önskade de skulle vara. Det kan nog bli lek där med rätt förutsättningar.

Kommentera

Sparar...
                                X