Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Inger - din trädgård ser jättefin ut! Smart med lådor/upphöjda rabatter. Vår trädgård är som ett Darwinistiskt projekt. Survival or the fittest...

Kommentera

Nyss kommit hem frän en kär väns bröllopsfest som startade 15,00, tror att jag hittar rätt på tangenterna ändå (tur att det finns stavningskontroll) Ja Nando, dessa upphöjda rabatter funkar kalas för mig, men en del kanske inte alls gillar dom, men det bryr mig inte det minsta

Thomas; jag förstår dig full ut, med så många projekt som du har igång, så är det jobb på heltid

//Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

Det blev lite spaltutfyllnad om blommor, men nu släpper jag OT för den här gången och återgår till det "normala" i tråden

//Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

Får vi höra lite ”normalt” då ? Jag är väldigt nyfiken på hur dina kakaduor mår och hur inredningsplanerna ser ut för ditt 250-kar som du ska göra om i höst. Vilka fiskar ska gå där?

Kommentera

Normalt ja, är man akvarienörd, så enligt mina närmaste vänner är man lite som "störd" (man är liksom inte normal) har jag märkt på deras attityd. När jag helt salig berättar om mina småttingar - dom vill inte ens titta, men jag gillar mina vänner trots deras konstiga inställning .
            Kakaduorna verkar må toppen, en stor kull denna gång, räknade till 25 gryn igår ( dom var betydligt fler från början) Denna kull beter sig lite mer annorlunda än den förra, dom rör sig mer, håller inte bara till i den vildvuxna mossan, utan dom gör större utflykter i karet .
            Kakaduahonorna har ju en rund svart fläck mitt på kroppen, som är väldigt svagt markerad när dom inte vaktar yngel. Den där svarta rundeln blir väldigt svart under yngelvården, så att dom små ska hitta igen sin mamma - smart

Nando, fler rötter har köpts, vet att det brukar fattas under inredningens gång. Vet inte än vilka fiskar det blir, du vet, jag har ju bara en "lista" att köpa efter

//Inger

Kommentera

Vilken trevlig (och helt normal ) uppdatering! Kul med fler kakaduayngel och kommande planer! Låter klokt att köpa mycket rötter, man behöver ha mycket att välja mellan har jag märkt

Har du erfarenhet av gul fantomtetra? Är sugen på ett stim sådana till det kommande fjärilskaret (alltså mitt 240L som ska göras om i samband med Inkaynglens flytt).

Kommentera

Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg
                Vilken trevlig (och helt normal ) uppdatering! Kul med fler kakaduayngel och kommande planer! Låter klokt att köpa mycket rötter, man behöver ha mycket att välja mellan har jag märkt

Har du erfarenhet av gul fantomtetra? Är sugen på ett stim sådana till det kommande fjärilskaret (alltså mitt 240L som ska göras om i samband med Inkaynglens flytt).
                Nej, ingen erfarenhet av gul fantomtetra, bara röd, H. sweglesi, jättevacker, Tror att Mats har gul i sitt kar, men är lite osäker.
                Tror att jag skaffar röd igen i höst
                Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        IMG_9560.JPG
Visningar:	50
Storlek:	153.7 kB
ID:     	2406019

Kommentera

Okej! Ja, den röda är också fin.

Kommentera

Rothögen som jag/"vi" ska försöka att få ordning på så småningom. Bilden ljuger, så där liten som den ser ut är den inte i verkligheten. Tror nog att dessa rötter räcker kanske...

Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        DSCN3003.JPG
Visningar:	31
Storlek:	552.8 kB
ID:     	2406561Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        DSCN2998.JPG
Visningar:	30
Storlek:	814.7 kB
ID:     	2406562Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        DSCN3000.JPG
Storlek:	901.3 kB
ID:     	2406563Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        DSCN2995.JPG
Storlek:	1.25 MB
ID:     	2406564

Kommentera

Åh, det där ser härligt ut! Kliar i mina fingrar

Kommentera

Fasen, Inger, nu snackar vi!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
                          Fasen, Inger, nu snackar vi!
                          Jag blir som vanligt smått ångestladdad när jag har en inredning framför mig, men det vet du ju sen länge .

Nando; nja, vet inte riktigt om det precis kliar i mina fingrar, men vet ju att det brukar ordna till sig till slut

//Inger

Kommentera

Första bilden ser bra ut utan att du gjort något med den

Kommentera

Ursprungligen postat av Inger H Visa inlägg

Jag blir som vanligt smått ångestladdad när jag har en inredning framför mig, men det vet du ju sen länge .

Nando; nja, vet inte riktigt om det precis kliar i mina fingrar, men vet ju att det brukar ordna till sig till slut

//Inger
                              Varför blir du smått ångestladdad? Du gillar väl att inreda och gör det ju jättebra enligt mig! Själv kan jag tycka att det är lite jobbigt att jag blir så besatt när jag inreder. Kan nästan inte tänka på något annat och blir helt fokuserad på det. Blir inte så kul för resten av familjen...

Kommentera

Ursprungligen postat av smajlet Visa inlägg
                                Första bilden ser bra ut utan att du gjort något med den
                                Ja, tänk om det vore så enkelt

//Inger

Kommentera

Sparar...
                                X