Storlek på saltvattensakvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FindingDoris
    • December 2011
    • 7

    Storlek på saltvattensakvarie

    Hejsan!

    Jag är totalt nybörjare när det kommer till saltvattensfirrar och har därför en hel drös frågor. Den första frågan lyder

    Hur stort akvarie ska jag ha för dessa fiskar?

    7 Clownfiskar 10 cm (1 lekhona samt hane, 5 hanar under)
    2 Royal gramma 9 cm (1 hona, 1 hane)
    2 Mandarinfiskar 10 cm (1 hona, 1 hane)
    1 Kirurgfisk 20 cm
    1 Pincettfisk 20 cm
    2 Pseudochromis 8 cm (1 hona, 1 hane)
    2 Kejsarfiskar 12 cm (1 hona, 1 hane)

    Jag har försökt räkna liter per cm på fisk men kommer inte fram till något vettigt. Det vore väldigt vänligt om någon här vill hjälpa mig lite. Tack på förhand!

    EDIT: Jag ser även att jag helt glömt att nämna att jag alltså inte skall köpa dessa fiskar eller hålla detta akvarie på riktigt. Jag gör ett stort arbete om saltvattensakvarie. Nä, jag är väldigt djurintresserad samt mån om deras hållning och skulle därför aldrig ge mig in på något som detta då jag vet med mig att jag inte kan ens i närheten av vad som gör det legitimt att hålla ett.
    Senast redigerad av FindingDoris; 12 December 2011, 20:49.
  • Majki01
    • May 2010
    • 769

    #2
    Dom fiskarna du skriver om... Ha dom tillsammans i dom mängderna så räkna med 1000 liters akvarie i alla fall.

    Du får inte clown fiskar till att bli så som du vill.. Dom lever i par.. Den starkaste blir honan, den minsta hanen, resten antingen "slåss" eller bildar egna par.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Kommentar

    • Ove.P
      • March 2007
      • 168

      #3
      Ursprungligen postat av FindingDoris
      Hejsan!

      Jag är totalt nybörjare när det kommer till saltvattensfirrar och har därför en hel drös frågor. Den första frågan lyder

      Hur stort akvarie ska jag ha för dessa fiskar?

      7 Clownfiskar 10 cm (1 lekhona samt hane, 5 hanar under)