108L Höst!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    108L Höst!

    Tänkte bara lägga in lite bilder på mitt näst minsta kar, det har aldrig varit uppe.

    Bilderna är inte bra, systemkameran laddas inför kvällen. Man ser ändå rätt bra vilket är en liten tröst Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0608.jpg
Visningar: 1
Storlek: 168,0 KB
ID: 2182601Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0607.jpg
Visningar: 1
Storlek: 143,3 KB
ID: 2182602Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0609.jpg
Visningar: 1
Storlek: 141,3 KB
ID: 2182603Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0617.jpg
Visningar: 1
Storlek: 132,1 KB
ID: 2182604Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0604.jpg
Visningar: 1
Storlek: 152,4 KB
ID: 2182605

    Lite övring info: Biltema Blästersand, tvu Fluval innerfilter. Ett U3 och ett 2+. Växtlistan är oändlig, namnge gärna dem ni ser. För mig är de förlorade namnmässigt. Doppvärmare Eheim Jäger.

    De som bor i karet är Ancistrus, Koppartetra, Sorgmanteltetra, ett harem Apistogramma Hongsloi.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante
  • ToveTott
    • July 2007
    • 558

    #2
    Ser riktigt mysigt ut
    Biolog men inte allvetande

    102L
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

    Kommentar

    • Vanish
      • April 2011
      • 900

      #3
      Är det en en sån här bakgrund du har:

      http://www.pwss.se/product.php?productid=5207&cat=1259&page=1

      ?
      Och om det är det, behövde du kapa den? Och om du behövde det, hur gjorde du? :P

      Edit; Va lite snabb på att skicka. Ser väldigt fint ut. Vad har du för växter i?

      Kommentar

      • Luddson
        • August 2011
        • 529

        #4
        Snyggt kar Mathias!
        Snyggt med ljus sand till detta kar, var faktiskt väldigt passande.

        Samt detta om bakgrunden är det den som Vanish skickade tycker den var mycket snyggare nu när jag ser den i ditt kar än bilden i länken.
        Startar ju mitt kar snart, det kanske är någonting man borde ha alltså bakgrunden

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          #5
          Vanish:

          Det är den bakgrunden, passade karet perfekt. Dock är det skumgummi på kanterna vilket är med i de 80 cm de hävdar att den är. Den är alltså typ 3 cm mindre men den passar perfekt i kar som är 80 långa. Min är inte limmad, den är liksom fastkilad.

          Växterna är jag osäker på i detta karet, de är ett hopkok från en polare, skall kolla upp detta.

          Luddson: Det är ett billigt alternativ som jag tycker funkar, dock får jag aldrig alger så den skulle kunna bli finare. Tack för era fina ord, det kom i lite trollhassel idag, de ligger bara och väntar på att sjunka i båda mina små kar. Kommer bilder på båda om några minuter
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • källebacken
            • February 2006
            • 574

            #6
            Kul att se bakgrunden jag köpt IRL....snygg var den och akvariet med jättefint
            Annica

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              #7
              Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0634.jpg
Visningar: 1
Storlek: 181,5 KB
ID: 2136233

              Så en bild på mitt 54, ett kar jag enbart startade för att jag hittade ett asfint lekpar, Apistogramma Viejita 2. Tillväxten är halvbra men jag har nästan inget snabbväxande i. Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0619.jpg
Visningar: 1
Storlek: 149,7 KB
ID: 2136234
              Viejita 2 hanen är min absoluta favoritfisk, de har lekt tre gånger men inte lyckats att hålla dem säkra från Ancistrusjuvenilerna som går på tillväxt i karet. Jag hoppas att det blir något som överlever nästa gång! Jag skall tona bakrutan svart när jag får tillfälle, bakgrunden är episkt ful men den satt på när jag fick hem det. Dock vill inte böka med dem mer än nödvändigt. Att montera in en bakgrund händer inte i detta karet, det funkar för bra just nu. Nu väntar vi bara på att en ekgren skall torka ordentligt till 108:an och att hasseln skall sjunka
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                #8
                Ursprungligen postat av källebacken
                Kul att se bakgrunden jag köpt IRL....snygg var den och akvariet med jättefint
                Tack! Det kommer att bli asbra i ditt kar, det blev bra med blästersanden i ditt också
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • källebacken
                  • February 2006
                  • 574

                  #9
                  mmm kan knappt vänta nu....men inget kan jag göra innan bakgrunden kommer och är ditsatt bara att behärska sig
                  Annica

                  Kommentar

                  • ApeviaX
                    • December 2005
                    • 1531

                    #10
                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Tänkte bara lägga in lite bilder på mitt näst minsta kar, det har aldrig varit uppe.

                    Bilderna är inte bra, systemkameran laddas inför kvällen. Man ser ändå rätt bra vilket är en liten tröst [ATTACH=CONFIG]47986[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47987[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47988[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47989[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47990[/ATTACH]

                    Lite övring info: Biltema Blästersand, tvu Fluval innerfilter. Ett U3 och ett 2+. Växtlistan är oändlig, namnge gärna dem ni ser. För mig är de förlorade namnmässigt. Doppvärmare Eheim Jäger.

                    De som bor i karet är Ancistrus, Koppartetra, Sorgmanteltetra, ett harem Apistogramma Hongsloi.
                    Fin sallad i det karet Gillar eklöven, är de förvällda eller bara "nertryckta"?

                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    [ATTACH=CONFIG]48008[/ATTACH]

                    Så en bild på mitt 54, ett kar jag enbart startade för att jag hittade ett asfint lekpar, Apistogramma Viejita 2. Tillväxten är halvbra men jag har nästan inget snabbväxande i. [ATTACH=CONFIG]48009[/ATTACH]
                    Viejita 2 hanen är min absoluta favoritfisk, de har lekt tre gånger men inte lyckats att hålla dem säkra från Ancistrusjuvenilerna som går på tillväxt i karet. Jag hoppas att det blir något som överlever nästa gång! Jag skall tona bakrutan svart när jag får tillfälle, bakgrunden är episkt ful men den satt på när jag fick hem det. Dock vill inte böka med dem mer än nödvändigt. Att montera in en bakgrund händer inte i detta karet, det funkar för bra just nu. Nu väntar vi bara på att en ekgren skall torka ordentligt till 108:an och att hasseln skall sjunka


                    Fin touch med ormhassel, har tvingat ner en gren i mitt 54 L räk & elefantkar, skall fästa mossa på den när den sjunker utan "tryck" samt släng i lite eklöv



                    Mata med bilder allteftersom, ser mkt lovande ut


                    Nicke
                    ApeviaX
                    Archocentrus multispinosus
                    "Vattensamlingen"
                    X-Aquatic

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      #11
                      Jag sköljde dem först, sen 125 grader i ugn tills de blev mörkt bruna och hårda. Sen kokades det te på löven i 10 minuter så att de skulle sjunka.

                      Ska plocka på mig eklöv som bara den nu, spola av dem och elda dem i ugnen så att man bara kan lägga i blöt sedan när man behöver nya. Jag har en stor gren med massor av löv på som ligger ute och göttar till sig lite, den hamnar i sedan. Man bör väl vara försiktig med just grenar? Skalade inte min trollhassel heller, tror inte att man behöver det..
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Luddson
                        • August 2011
                        • 529

                        #12
                        Gillar ditt höstkar skarpt! riktigt nice
                        Köpte samma bakgrund är faktiskt grymt nöjd med den trots att den var så pass billig!
                        Kommer nog köpa guld snart o ha system kamera till mina kar

                        Fortsätt med bilder

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          #13
                          det tycker jag! Jag kör med systemkamera men jag lyckas inte så bra med fisken, det är svårt as hell!
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Luddson
                            • August 2011
                            • 529

                            #14
                            Haha aa vet, försökte ta en bild på mina svarta fantomtetror helt omöjligt att få en bra

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              #15
                              Jag har en skaplig tillväxt i karet kan jag säga, redigt kul!

                              Hongsloien trivs, lite stressigt vid matningen med alla tetror men alla får det de vill ha. Jag undrar vad jag skall göra med växten i mitten, kan jag klippa ner den?

                              Bilderna laggar, kommer imorgon!
                              Senast redigerad av Mathias Nilsson; 07 November 2011, 21:28.
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              Arbetssätt...