Åttakantigt kar som ska bli SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tordh
    • February 2010
    • 71

    #16
    Ursprungligen postat av hannesc
    läser nu i en annan tråd om ytrymme för diskus. ett lekpar kan nog kanskle funka. är bara lite oroligt för "svängrummet" så karet är högre än brett.


    personligen älskar jag höga kar så jag är lite småkär i din pelare tordh
    haha låter bra hannes

    Bilder blir lite fördröjt då jag upptäckte att karet läkte lite i ena skarven, så nu har jag silikonerat och nu ska jag då bara låta det härda denna tråkiga jävla del XD haha

    bör det inte räcka att silikonet härdar i alla fall en dag och sen kan man fylla?

    jag köpte ju växter och fiskar i all hast nu för att ha för inkörning XD
    Har ett halvt zoo hemma hos sig

    Kommentar

    • tordh
      • February 2010
      • 71

      #17
      Kunde inte vänta så nu har silikonet härdat i fyra timmar och var tvungen att prova att fylla det, och det håller tätt än så länge hoppas vi att det håller i sig så att man kan plantera växterna idag i alla fall

      Här är bild på uppfyllt kar

      Har ett halvt zoo hemma hos sig

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #18
        4 timmar är lite väl kort härdningstid...
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • tordh
          • February 2010
          • 71

          #19
          Ursprungligen postat av karrokaja
          4 timmar är lite väl kort härdningstid...
          jag vet att det ska härda 1 -2 dagar, men har gjort så här på kar förut och de har hållit lika bra men det ska stå vattenfyllt nu i en timme så att det verkligen håller tätt

          Sen knack, knack ta i trä så har man ju försäkring om det skulle gå åt skogen
          Har ett halvt zoo hemma hos sig

          Kommentar

          Arbetssätt...