Mina Dennerle nanokar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Broddan
    Det är lugnt. Jag har 5 st med rom nu...
    Kul att höra!

    Ursprungligen postat av karrokaja
    tyskland...
    Jepp, men det är ju flera månader till dit...och räkfarbrorn vi var hos verkar inte ha så hög klassning på Chrystal som jag är ute efter. Kanske om det blir ett besök i Logemann-brödernas affär man kan hitta något intressant, men det är inte säkert att vi åker dit, tyvärr.
    Inte mycket till mysig affär längre, men vilka kar de hade där och detta är jag fortfarande förbaskad på mig själv varför jag i hela friden inte fotade...?

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Hmmm, de är ju Chrystal allihop.
    Vi får se hur det blir, men troligen blir det det senare alternativet. Kruxet då är att få tag på högre klassade Chrystal Black något som faktiskt inte är så vanligt om man jämför med Chrystal Red.
    tyskland...

    Lämna en kommentar:


  • Broddan
    svarade
    Det är lugnt. Jag har 5 st med rom nu...

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Broddan


    Jag ler för mig själv när jag läser detta. Hög igenkänningsfaktor.

    Lycka till!
    Gott!
    Du vet att du har besök att vänta framöver...

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Hmmm, de är ju Chrystal allihop.
    Vi får se hur det blir, men troligen blir det det senare alternativet. Kruxet då är att få tag på högre klassade Chrystal Black något som faktiskt inte är så vanligt om man jämför med Chrystal Red.

    Lämna en kommentar:


  • Broddan
    svarade


    Jag ler för mig själv när jag läser detta. Hög igenkänningsfaktor.

    Lycka till!

    Lämna en kommentar:


  • karrokaja
    svarade
    fan va fint att du är så glad
    Lite räkflippad

    tycker du ska satsa på crystal, det finns inte många projekt om räkor på zoopet.
    Sen om du ska ta 50% RR/KK eller köra från start kan jag inte svara på.
    Men det blir nog roligare när du får fram egna RR/KK

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Fasen, det här med räkor är mer beroendeframkallande än något annat jag testat tidigare genom åren. Eftersom det verkar dröja lite med Kardinalräkorna funderar jag på att flytta Sakura-räkorna jag har i en av burkarna till ett av karen på övervåningen och försöka satsa lite tid och pengar på lite fler Chrystalräkor i högre klass.
    Är jäklens sugen på att försöka få fram Kink Kong och/eller Ruby Red och då köra en helt annan linje i detta karet: Det finns Chrystalräkor som är 50% av KK/RR men ser ut som vanliga Chrystalräkor. Avkomman från dessa i sin tur kan ge KK och RR lite snabbare och är som en genväg trots att det känns som lite fusk.
    Annars är det att köpa in ett gäng räkor i SSS och SSSS-klass och försöka få fram dem ändå...lite mer sport!

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Narien
    http://www.youtube.com/watch?v=Xb_k2...x=0&playnext=1

    Kanske inte funkar till sådana räkor som du har, eller låter dig att gallra bort just de du vill, men kanske kan ge dig lite ideér.
    Nice, det är så jag fångar kinkiga malar och andra fiskar som man inte får tag i. Varför inte testa den även på räkor vid behov?
    Gott mannen!!

    Lämna en kommentar:


  • Narien
    svarade
    Every freshwater, dwarf shrimp enthusiast will eventually need to remove shrimp from their tank--be it to cull the population for selective breeding, selling...


    Kanske inte funkar till sådana räkor som du har, eller låter dig att gallra bort just de du vill, men kanske kan ge dig lite ideér.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Big_Sal
    tänkte bara höra hur du gör när du gallrar. Vad använder du för håv och hur får du upp räklingarna? Försökte fiska upp lite körsbärsräkor med håv och fann det nästintill omöjligt då de är tämligen snabba, små och bra på att gömma sig!
    Jag har inte kommit till det problemet ännu, men satt faktiskt och funderade på det idag. Karen är ju inredda med växter,rötter och sten så enkelt kommer det inte att bli. Det finns speciella räkhåvar som är ganska små och smidiga, och har man lite lugn teknik när man fångar dem brukar det inte vara så svårt.
    Det svåra för min del blir att fånga dem utan att behöva lyfta ut all inredning...

    Lämna en kommentar:


  • Big_Sal
    svarade
    tänkte bara höra hur du gör när du gallrar. Vad använder du för håv och hur får du upp räklingarna? Försökte fiska upp lite körsbärsräkor med håv och fann det nästintill omöjligt då de är tämligen snabba, små och bra på att gömma sig!

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Både ja och nej, de jag köpte sist som är högre graderade (SS-SSSS) får avkomma som till del håller lite högre gradering.
    De som jag köpte i Tyskland som nu är föräldrarna var S och S+ och de kan få bättre avkomma än vad de själva är, och givetvis även sämre också.
    Att de nu verkar ha fått antingen en Snow White eller Golden, som är klassen under SW, är kul och då även att kanske en del av de andra räklingarna är av bra klass.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Så kul!
    Helvita är väl ganska ovanliga eller?

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Och idag när jag tittade på Chrystalräklingarna, vad var där om inte ännu fler och även en som ser ut att vara helvit!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...