Första akvarium ~500liter sydamerika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #31
    Åh! köp Bilbukar! de är super fina och håller sig däruppe
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      #32
      Vad är det för trä du använde för att bygga möbeln med? tjocklek?
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #33
        Halloj Sadjev!
        Jag vill bara "chima" in med andra här i tråden - jättefint kar med excellenta mått du har där, snygg bänk och spännande fiskval som det skall bli härligt att få följa utvecklingen på!
        Nu när man själv planerar uppstart av nya kar (jag sålde rubbet av mina då jag flyttade till ett hus för några veckor sedan...) är det kul att följa en sån här tråd. Ös på!

        Kommentar

        • Sadjev
          • April 2010
          • 30

          #34
          MDF skiva i olika tjocklekar.

          Väggarna är 16 + 12 mm ihop limmat och skruvat. Skivan karet vilar på är 16 + 16 på samma sätt. Resten är 12 mm.

          Att det blev just så är för att det passade med hur många bitar jag kunde ta ut ur skivorna. Totalt gick det åt 2 12mm skivor och en 16mm.

          Kommentar

          • Sadjev
            • April 2010
            • 30

            #35
            Ursprungligen postat av MaxB
            Halloj Sadjev!
            Jag vill bara "chima" in med andra här i tråden - jättefint kar med excellenta mått du har där, snygg bänk och spännande fiskval som det skall bli härligt att få följa utvecklingen på!
            Nu när man själv planerar uppstart av nya kar (jag sålde rubbet av mina då jag flyttade till ett hus för några veckor sedan...) är det kul att följa en sån här tråd. Ös på!
            Ditt 600 kar var faktiskt en anledning till att jag gick på 70 höjd. Kul att du gillar det.

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #36
              Ursprungligen postat av Sadjev
              MDF skiva i olika tjocklekar.

              Väggarna är 16 + 12 mm ihop limmat och skruvat. Skivan karet vilar på är 16 + 16 på samma sätt. Resten är 12 mm.

              Att det blev just så är för att det passade med hur många bitar jag kunde ta ut ur skivorna. Totalt gick det åt 2 12mm skivor och en 16mm.
              Tack!!
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #37
                Ursprungligen postat av Sadjev
                Ditt 600 kar var faktiskt en anledning till att jag gick på 70 höjd. Kul att du gillar det.
                Åh fasen - ja, det karet var ju häftigt, Göran här på Zoopet har det nu, vet dock inte riktigt vilken stajl han kör i det. Det var ganska fräna mått; 120x70x70 - och det var mäktigt att kolla på. Kul att du fick inspiration där!
                Jag får se vad det blir för mått på det nya kar jag skall ha framöver, men det får monteras på plats, glasmästarn får komma hit med glas och limma upp det där det skall vara.
                Först och främst nu blir det igångdragning av Ansjos gamla 70x70x70-kub - som jag skall fylla med något härligt från tysklandsresan jag och Ansjo gör efter sommaren!

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #38
                  Ursprungligen postat av MaxB
                  Åh fasen - ja, det karet var ju häftigt, Göran här på Zoopet har det nu, vet dock inte riktigt vilken stajl han kör i det. Det var ganska fräna mått; 120x70x70 - och det var mäktigt att kolla på. Kul att du fick inspiration där!
                  Jag får se vad det blir för mått på det nya kar jag skall ha framöver, men det får monteras på plats, glasmästarn får komma hit med glas och limma upp det där det skall vara.
                  Först och främst nu blir det igångdragning av Ansjos gamla 70x70x70-kub - som jag skall fylla med något härligt från tysklandsresan jag och Ansjo gör efter sommaren!
                  ser mycket fram emot att få se den projtråden!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #39
                    Ursprungligen postat av hannesc
                    ser mycket fram emot att få se den projtråden!
                    Visst! Min vana trogen kommer jag ju inte att kunna låta bli att ta lite bilder och filmsnuttar - även om kuben inte kommer att ha så himla mycket inredning, planerar ett jädra saftigt lekpar discus till det karet.
                    Sorry Sadjev, nu blev det lite OT från min sida här...

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #40
                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Visst! Min vana trogen kommer jag ju inte att kunna låta bli att ta lite bilder och filmsnuttar - även om kuben inte kommer att ha så himla mycket inredning, planerar ett jädra saftigt lekpar discus till det karet.
                      Sorry Sadjev, nu blev det lite OT från min sida här...
                      kommer bli häftigt!

                      men back OnT:
                      Sadjev! hur har du byggt din lysramp? jag ska bygga en till mitt nya nu ju. tänkte om du kunde inspirera lite?

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        #41
                        Bra att Sadjev (och jag) guidar dig på rätt spår Hannes
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Sadjev
                          • April 2010
                          • 30

                          #42
                          Jag ska se om jag kan ta någon bild som visar.

                          Egentligen är det bara en MDF låda med Hagen T5 "lysrörshållare" och reflektorer skruvade mot taket,

                          Men ta inte för mycket inspiration för där är för dåligt ventilerat just nu så det värmer vattnet lite mycket.

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #43
                            jamen jag kanske får inspiration från dig o tar o förbättrar :P

                            Kommentar

                            • Sadjev
                              • April 2010
                              • 30

                              #44
                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Visst! Min vana trogen kommer jag ju inte att kunna låta bli att ta lite bilder och filmsnuttar - även om kuben inte kommer att ha så himla mycket inredning, planerar ett jädra saftigt lekpar discus till det karet.
                              Sorry Sadjev, nu blev det lite OT från min sida här...
                              Inga problem, planerar du att ta inspiration från Ouscazz grymma belysning i discus kuben?

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                #45
                                hmm har jag inte kollat in alls. asså belysningen är inte till kuben utan till mitt nya malawikar. projekttråd finns ju uppe nu

                                Kommentar

                                Arbetssätt...