Rescape 160 L Sällskap

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #31
    Ursprungligen postat av åheim
    poowh, den serven ger jag en retur på direkt Jag visste det ansjo
    Tänkte att du skulle gilla det...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ApeviaX
      • December 2005
      • 1531

      #32
      Ursprungligen postat av ansjo
      Nope, det är aldrig fel med för stort filter, för litet däremot...
      Nu när du ändå beställer från Tyskland så passa på att fylla på med andra braåha-saker så du får upp vikten. Det blir inte dyrare frakt för att du köper mer grejer, och tex deras akvariesten går inte av för hackor. Där finns några olika snygga sorter att välja på, och priserna är även där riktigt bra.
      Ifall du vill tex rengöra filtret är det inte fel med en koppling som du sätter på slangen. Den som är viktigast är på insuget, den som sitter nertill på filterburken. Har du en dubbelkran på det filtret så rinner det inte ut något vatten när du förflyttar filtert, plus att insugsröret kan stanna kvar i karet så länge: http://www.aquaristic.net/en/Filteri...ternal-Filter/

      Okej, så kranarna var tänkta för att underlätta vid servande av filtret för att kunna stänga av vattengenomföringen?

      Jag har ju inte cash ännu att beställa men tänkte ju att jag är sugen på landscpae stenarna de har och jag behöver desutom ny armatur, gärna en T5 runt 1 meter med dubbla rör. Så grejor kan ja nog plocka på mig, men var går gränsen för extra kostnad p.g.a vikt då?


      Nicke
      ApeviaX
      Archocentrus multispinosus
      "Vattensamlingen"
      X-Aquatic

      Kommentar

      • ApeviaX
        • December 2005
        • 1531

        #33
        Fattar inte hur jag utan att lägga till produkter i varukorgen och därifrån sedan klicka på de får upp mer detaljerad info. aquaristic.net, ex. varför står det inte hur långa lysramperna är?


        Nicke
        ApeviaX
        Archocentrus multispinosus
        "Vattensamlingen"
        X-Aquatic

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #34
          Ursprungligen postat av ApeviaX
          Okej, så kranarna var tänkta för att underlätta vid servande av filtret för att kunna stänga av vattengenomföringen?

          Jag har ju inte cash ännu att beställa men tänkte ju att jag är sugen på landscpae stenarna de har och jag behöver desutom ny armatur, gärna en T5 runt 1 meter med dubbla rör. Så grejor kan ja nog plocka på mig, men var går gränsen för extra kostnad p.g.a vikt då?


          Nicke
          Upp till 19 kg, sedan har du nästa gräns på 29 kg och då med dubbel frakt. Om de nu inte ändrat något...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #35
            Ursprungligen postat av ApeviaX
            Fattar inte hur jag utan att lägga till produkter i varukorgen och därifrån sedan klicka på de får upp mer detaljerad info. aquaristic.net, ex. varför står det inte hur långa lysramperna är?


            Nicke
            De har gjort om sidan för någon månad sedan, och den känns inte riktigt färdig ännu, kanske det som är problemet?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • ApeviaX
              • December 2005
              • 1531

              #36
              Ursprungligen postat av ansjo
              De har gjort om sidan för någon månad sedan, och den känns inte riktigt färdig ännu, kanske det som är problemet?

              Aha, okej då är jag med. Får hålla utkik när det närmar sig på detaljerna behöver ju bara beräkna lite grovt nu, först ska akvariemöbeln fixas, bort med plastben dit med regelverk och dörrar.

              Sen är det dags för filtrering och belysning.


              Nicke
              ApeviaX
              Archocentrus multispinosus
              "Vattensamlingen"
              X-Aquatic

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #37
                Prova att maila dem, de brukar vara ganska bra på att svara och särskilt som det är måtten på rampen du är ute efter. Har du bara artikelnummret så är det inga problem.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • ApeviaX
                  • December 2005
                  • 1531

                  #38
                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Prova att maila dem, de brukar vara ganska bra på att svara och särskilt som det är måtten på rampen du är ute efter. Har du bara artikelnummret så är det inga problem.
                  Att jag inte tänkte på det själv haha, hur enkel lösning som helst ju


                  Nicke
                  ApeviaX
                  Archocentrus multispinosus
                  "Vattensamlingen"
                  X-Aquatic

                  Kommentar

                  • ApeviaX
                    • December 2005
                    • 1531

                    #39
                    Sådär ja då avslutar vi detta kapitel för nu, långt ifrån färdigt men lite nya planer gör att följande tråd är mer aktuell.

                    Nicke
                    ApeviaX
                    Archocentrus multispinosus
                    "Vattensamlingen"
                    X-Aquatic

                    Kommentar

                    Arbetssätt...