70*70*70 Kub SA-Första Projekt! (med skada)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    hallå`?

    Kommentar

    • JacobT
      • January 2009
      • 573

      snyggt
      ><(((*>
      *> MVH jacob
      ><(((*>

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        Fick lek på ett fjärilspar igårkväll
        men i morse såg jag hur den lille hannen var på Multi-hannen o hacka..för Mutli-hannen höll på att äta upp äggen...så är det ibland...
        men fjärilarna la ägg ganska nära deras revir där de vaktar sina yngel...som för övrigt nog blir frisimmande i morgon tror jag.

        Skönt med tecken på att fiskarna trivs iaf.

        Har bara belysningsproblemet kvar då. Mina växter dör ju nu.... tråkigt. men om jag hade haft lite koll så hade jag vetat att jag har för lite belysning. menmen..man lär sig.



        bilder kommer kanske ikväll

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          Ursprungligen postat av hannesc
          fick lek på ett fjärilspar igårkväll
          men i morse såg jag hur den lille hannen var på multi-hannen o hacka..för mutli-hannen höll på att äta upp äggen...så är det ibland...
          Men fjärilarna la ägg ganska nära deras revir där de vaktar sina yngel...som för övrigt nog blir frisimmande i morgon tror jag.

          Skönt med tecken på att fiskarna trivs iaf.

          Har bara belysningsproblemet kvar då. Mina växter dör ju nu.... tråkigt. Men om jag hade haft lite koll så hade jag vetat att jag har för lite belysning. Menmen..man lär sig.



          bilder kommer kanske ikväll

          pics pics pics!
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            här kommer update!

            som jag sa så sket det sig för fjärilarna, men så funkar det ju. nu vet jag att de trivs iaf.


            bild på hannen som vaktar

            sen har vi då mina Multisar som blivit frisimmande. väntar på att få hem artemia som jag kan kläcka till dom.

            någon som har nån bra i de om hur jag ska få ner artemian till ynglena??...går inte bara att hälla i akvariet då tetrorna kommer ta allt!


            ägg


            yngel

            ber om ursäkt för kass kvalite o svårt att se men de har ju lekt på ett ställe som är skitsvårt att titta till.

            nu ska jag bara spara ihop pengar så jag kan köpa ny lampramp!

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              Har nu fört över ca 10 yngel till ett liiitet yngelkar. de andra ynglena försvann inatt ojag tror (men vet inte alls egentligen) att det beror på att mutlisarna är leksugna igen. kan det gå så fort?

              iaf så har jag ca 10 kvar som jag matar med artemia. vet nån hur ofta man ska ge när de är ca en dryg vecka gamla?

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                Tycker om ditt kar.
                Jag brukar ge mina småttingar runt 3-4 ggr per dag.
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  tack!
                  oj så ofta?

                  hmm a då får jag se till att kläcka mer har en omgång på gång.

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    Ursprungligen postat av hannesc
                    tack!
                    oj så ofta?

                    hmm a då får jag se till att kläcka mer har en omgång på gång.
                    Dom ska väll växa men jag ger inte för mycket åt gången så att det ligger och blir dåligt bara lite i taget och lite mer efterhand som dom växer, jag har sån tur att jag kan köpa frusen aremia nauplier det känns lite enklare än att kläcka
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      hur mycket ska man ge då..de är bara typ 10 st..(var nog fler i lördas morse men på nått sätt har de försvinnit.)

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        Ursprungligen postat av hannesc
                        hur mycket ska man ge då..de är bara typ 10 st..(var nog fler i lördas morse men på nått sätt har de försvinnit.)
                        Jag ger så att det blir lite mer än dom äter upp så kan dom äta lite rester sen, en liten nypa eller så det är lite svårt att säga men kolla när du matar och se hur mycket dom äter och kolla lite hur mycket som blir över sen efter hand om dom växer så får man ju ge lite mer
                        Det är inte för stora hål i yngelkassen så att dom kan smita
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          de är i ett 15L yngelakvarium. måste köpa en yngelkasse. fast det är ju inte så snyggt med en sån hängandes i karet.

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            Ursprungligen postat av hannesc
                            de är i ett 15L yngelakvarium. måste köpa en yngelkasse. fast det är ju inte så snyggt med en sån hängandes i karet.

                            jag funderade på att klä in en kasse med mossa av något slag, lär bli lite snyggare iaf
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              aa. god ide. ska införskaffas. egen projekttråd! haha

                              Kommentar

                              • Virros
                                • January 2010
                                • 488

                                hur gåre me karet?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...