2 025-Liter SA.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #16
    aha.. ja dom var ju faktiskt det närmsta man kan komma en vattengris.

    Ett annat tips med kameran är att du lägger den på dina kläder så att du måste ta i den för att komma åt byxorna lixom. då brukar det fastna på hjärnbalken att den ska tas med

    Du har iaf större hjärna homer. har inte han en ärta?
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Andrém
      • October 2009
      • 1247

      #17
      Jag måste fråga dig MaxB, vart har du all plats för dina akvarium och främst all din tid! Man blir ju enormt avundsjuk.

      Kommentar

      • flygrc
        • June 2006
        • 2755

        #18
        Ursprungligen postat av MaxB
        men jag skall lägga den på golvet innanför dörren ikväll så jag måste kliva över den imorgonbitti!

        Du kommer kliva på den, Murphys lag
        Häng den i huvudhöjd så missar du inte den, finns inget som fostrar mer än smärta
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #19
          och jag som i eftermiddags på jobbet satt och filade på en ny tråd som
          skulle ha hetat:

          MaxB är sjuk !!!!

          och sedan hade jag en lång fin text som kan summeras med en mening:

          Fan, det har gått flera dagar utan en projektstart från MaxB,
          han måste vara sjuk !!!!


          Som det kan bli.........


          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • DaRe

            • June 2009
            • 2227

            #20
            Ursprungligen postat av MaxB
            Karro! Det var typ såna här som gick i karet innan, och några andra riktigt stora grejer också;
            http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=210&SOK=1.
            Inga påfåglar!
            Och igen, Japp - det skall såklart bli bilder. Jag blev så jädra sur på mig själv när jag glömt kamerasatan - men jag skall lägga den på golvet innanför dörren ikväll så jag måste kliva över den imorgonbitti!
            Kjell, jag börjar bli stora pojken nu - du vet, man blir som man umgås!
            De är ju iofs mycket snygga, dock har de aldrig klickat helt hos mig. Kan tänka mig att det var viejor de andra kanske, också väldigt vackra fiskar.
            Checking out...

            Kommentar

            • HenkeP
              • January 2009
              • 886

              #21
              Det här ska bli väldigt spännande..

              Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #22
                Ursprungligen postat av Andrém
                Jag måste fråga dig MaxB, vart har du all plats för dina akvarium och främst all din tid! Man blir ju enormt avundsjuk.
                Ja, det här stora karet har jag ju inte hemma, som tur är (men det vore ju malligt...). Men, här hemma står 960- och 600-karen bredvid varandra. De tar upp en hel vägg i vardagsrummet. Sedan har jag de andra "små"-burkarna uppe i ett rum där det bara är akvarium och ett skrivbord för datorn. Man kan väl säga att Anna-Karin, min sambo, är väldigt "förstående", men faktiskt också gillar att sitta och titta på karen. Ibland sitter vi en lång stund med kaffe och cognac framför karen nere i vardagsrummet - och bara tittar och njuter!
                Tid får man ta sig bara... det är inte mer med det. Jag brukar avsätta en dag, eller eftermiddag i veckan för akvarievård, då jag tar alla burkarna, byter vatten, rensar lite skit o.s.v. - men, det är ju lite pill med burkarna varje dag i stort sett, men inte värre än att jag hela tiden tycker det är enormt roligt.

                Kul att så många kommenterat och verkar tycka att detta blir spännande, det tycker jag också! Sedan är ju detta ett lite annorlunda projekt då karet inte är mitt eget. Det blir säkert en ganska konstig känsla att inte kunna sitta i lugn och ro framför det på kvällarna - men är man inställd på detta så går det bra. Fiskarna är ju iallafall mina, och ganska mycket av inredningen. Inga fiskar kommer att säljas och det känns ju också skönt!

                By the way, jag kom ihåg att ta med kameran! Så ikväll blir det lite bilder och säkert en filmsnutt!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  #23
                  Kul, att du aldrig slutar med att förvåna oss!

                  Jo, jag kan se din långa lekamen som ett Z över kanten

                  Det är skit snyggt med höga akvarier, men det innebär även problem...
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #24
                    Ursprungligen postat av c90368
                    Kul, att du aldrig slutar med att förvåna oss!

                    Jo, jag kan se din långa lekamen som ett Z över kanten

                    Det är skit snyggt med höga akvarier, men det innebär även problem...
                    Haha Ja, jag såg nog mest ut som "lilla f" där jag stod böjd över kanten - och det värsta är ju kvar... alla de cryptos som skall i.... vet jädrarimej inte riktigt hur det skall gå till? - som tur är så är Sune nere på shopen en enveten jäkel och han ger sig inte förrän de små växtgrejerna sitter där de skall!
                    Det blir alltså fortsatt jobb i eftermiddag och kväll - men nu har jag fanimej kameran med mig och skall ta lite sköna bilder så ni får se "eländet".
                    Det stora fina Scalareparet - som går i ett annat kar i affären - skall också de få simma i det här stora karet, och dessa blir lite av pilotfiskar vid inkörandet. Det skall bli härligt att få se dessa däri också!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #25
                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Haha Ja, jag såg nog mest ut som "lilla f" där jag stod böjd över kanten - och det värsta är ju kvar... alla de cryptos som skall i.... vet jädrarimej inte riktigt hur det skall gå till? - som tur är så är Sune nere på shopen en enveten jäkel och han ger sig inte förrän de små växtgrejerna sitter där de skall!
                      Det blir alltså fortsatt jobb i eftermiddag och kväll - men nu har jag fanimej kameran med mig och skall ta lite sköna bilder så ni får se "eländet".
                      Det stora fina Scalareparet - som går i ett annat kar i affären - skall också de få simma i det här stora karet, och dessa blir lite av pilotfiskar vid inkörandet. Det skall bli härligt att få se dessa däri också!
                      Plantera är väl inte så svårt - jag ringde bara Lasse så fick han krypa ner i akvariet och plantera
                      Problemet är väl snarare skötseln av akvariet - svårare att krypa ner i det när det är fullt med vatten
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #26
                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Plantera är väl inte så svårt - jag ringde bara Lasse så fick han krypa ner i akvariet och plantera
                        Problemet är väl snarare skötseln av akvariet - svårare att krypa ner i det när det är fullt med vatten
                        Jojo - helt riktigt! Men, överkanten på karet är väldigt nära taket, så det är en ytterst liten spalt som tyvärr inte ger utrymme att krypa i karet, därav två gubbar som hänger på akvariekanten... Du ser bilden framför dig, va, Kjelle?
                        Skötseln när karet väl är "färdigt" är något vi diskuterat ganska ingående - och här får idogt hävertsugande och användande av håvar tjäna som redskap för lösa blad och bôs.

                        Kommentar

                        • Ancristus <3
                          • July 2009
                          • 277

                          #27
                          Det kommer bli ett helt underbart projekt
                          Lycka till och hoppas det går bra.
                          I China och Ost Indjen hålles den tam i husen. Och hafwa de den framme i rummen i stora Porcellains kärl, då de lägga lite gräs åfwan på wattnet till skuga, och går då fisken der. Och när solen skinner på honom lyser den rätt wakert.- Carl Von Linné

                          Kommentar

                          • travianplayer
                            • October 2009
                            • 1201

                            #28
                            sum du själv sagt max fint folk kommer alltid sent!

                            jäcklar va coolt tror dom har någon liknanade storlek på djurmagasinet här i skövde!
                            längtar efter bilder!
                            Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #29
                              Ursprungligen postat av Ancristus <3
                              Det kommer bli ett helt underbart projekt
                              Lycka till och hoppas det går bra.
                              Ursprungligen postat av travianplayer
                              sum du själv sagt max fint folk kommer alltid sent!

                              jäcklar va coolt tror dom har någon liknanade storlek på djurmagasinet här i skövde!
                              längtar efter bilder!
                              Jag längtar efter att få åka iväg härifrån tidningsredaktionen, där jag sitter och skriver om gitarrgrejer, och få ta mig till z-shopen och sätta igång.
                              Jag är så upplaxad att jag för en stund sedan blev riktigt orolig när jag skulle gå ut i köket och fixa mig en kopp kaffe - plötsligt såg jag väldigt suddigt och kunde inte fokusera på någonting - fan, jag blev änna lite skraj och tänkte; jaha du, nu är det högt vatten, nu har ögonen torkat ihop fullständigt... Men, jag hade glömt att jag hade mina läsglasögon på mig...
                              Jaja - sicken löjlig story... men snart så, skall det bli bilder!

                              Kommentar

                              • travianplayer
                                • October 2009
                                • 1201

                                #30
                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Jag längtar efter att få åka iväg härifrån tidningsredaktionen, där jag sitter och skriver om gitarrgrejer, och få ta mig till z-shopen och sätta igång.
                                Jag är så upplaxad att jag för en stund sedan blev riktigt orolig när jag skulle gå ut i köket och fixa mig en kopp kaffe - plötsligt såg jag väldigt suddigt och kunde inte fokusera på någonting - fan, jag blev änna lite skraj och tänkte; jaha du, nu är det högt vatten, nu har ögonen torkat ihop fullständigt... Men, jag hade glömt att jag hade mina läsglasögon på mig...
                                Jaja - sicken löjlig story... men snart så, skall det bli bilder!

                                läsglasögon hahahaha!

                                sånt händer!
                                Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...