400L – Första stora karet!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Enola
    svarade
    Vilka vackra röda växter. Riktigt fint kar.

Lämna en kommentar:

• Sultanen
    svarade
    Ursprungligen postat av stigson
    Som jag skrev på den andra sidan. Lite bilder på dina diskus vore skojigt att se.
    Dom har ju som sagt fått flytta ifrån det här karet och går i ett annat, har funderingar på att göra mig av med dem medans de fortfarande inte är så illa gamla. Har tyvärr inte tid och möjlighet att mata dem så ofta jag bör göra så det känns bara tråkigt att inte ge dem bättre förutsättningar.

Lämna en kommentar:

• stigson
    svarade
    Som jag skrev på den andra sidan. Lite bilder på dina diskus vore skojigt att se.

Lämna en kommentar:

• Sultanen
    svarade
    Blir så illa glad över att ni tycker om det, inspirerar mig till att försöka få tillbaka det till sin forna glans och långt däröver, förutsättningaran finns ju helt klart att göra någonting riktigt "mindblowing" av det här karet om man har inspiration till det

Lämna en kommentar:

• Mikael64
    svarade
    Kan bara hålla med alla att det ser förbaskat bra ut.
    Fem stjärnor av fem möjliga måste det bara bli

Lämna en kommentar:

• Nubi
    svarade
    Kul och grattis!! De växterna jag fått av dig har jag fått klippa av och planerat på andra ställen i karet. De växer skitbra! TACK!

Lämna en kommentar:

• Pickles
    svarade
    Oj! Det är verkligen drömvackert! På lite håll ser vi inte alls de små skavanker du själv uppfattar med näsan på rutan... och även med dem inräknade får nog många av oss bita i knogen och inse att vi står oss slätt. ; )
    De röda färgerna går nästan i purpur ju!

Rart med yngel dessutom. Grattis!

Lämna en kommentar:

• Big_Sal
    svarade
    grymt..

Lämna en kommentar:

• Sultanen
    svarade
    Här är en bild som inte heller har så många millimeters skärpedjup, hade aldrig kunnat ta denna bilden utan extern blixt

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0181.JPG
Visningar: 1
Storlek: 63,0 KB
ID: 2118116

Denna räkan är dock inte i 400L karet

EDIT:
    Här är bilden i full upplösning, ser mycket skarpare ut än den tråkiga komprimeringen!
    Senast redigerad av Sultanen; 01 March 2010, 00:26.

Lämna en kommentar:

• Big_Sal
    svarade
    Ursprungligen postat av Sultanen
    En bra blixt är väl A och O egentligen
    I hear you!

Lämna en kommentar:

• Sultanen
    svarade
    Sigma fast 50mm, 2,8. Riktigt nöjd med det objektivet även om det inte hade skadat med 80 eller 100mm ibland. En bra blixt är väl A och O egentligen

Lämna en kommentar:

• Big_Sal
    svarade
    Just det som är snyggt, den naturliga "inramningen" av fotona... Måste varit stor bländaröppning där för att få så kort skärpedjup...

Lämna en kommentar:

• Sultanen
    svarade
    Ursprungligen postat av Big_Sal
    grymma bilder på ynglena!!
    Tackar! Kan säga att det inte var lätt att ens hitta dem i sökaren, att få dem på bild var nästintill omöjligt in bland virrvarret av växter, det suddiga på bilden är växter, de var på en plats där jag hade fri sikt i ett litet hål och då lyckades jag

Lämna en kommentar:

• Big_Sal
    svarade
    grymma bilder på ynglena!!

Lämna en kommentar:

• Sultanen
    svarade
    Tackar alla för uppmuntrande kommentarer! Hoppas det skall växa till sig bra nu när det faktiskt får bra ljus igen, ser rätt nedgånget ut nere vid botten även om topparna har färg...

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...