Behöver massa tips!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eric_H
    • June 2009
    • 87

    #16
    Ursprungligen postat av ansjo
    Visst skulle det räcka med bara en FX5:a rent rengörningsmässigt, men jag har Malawi på jobbet och en cirkulation på ca 3000 liter/timmen i ett 450 liters kar är inte mycket att skryta med...

    Känner mig så jävla dum med alla frågor, men tack för hjälpen!

    Då är det tvunget med en coralia eller liknande iaf som Narii prata om eller köra med originalfiltret och pump som ansjo sa.
    Det borde väl fungera om man tar ur alla de olika småfiltren och köra med ett stort?

    Kommentar

    • Eric_H
      • June 2009
      • 87

      #17
      Ringde till Nols ciklidhobby och skulle höra om han kunde ta hem en Fx5, ska ner och titta på bakgrunder och lite sånt. Han sa att Fx5:an var alldeles för stor utan det räckte med en Enheim 2028 ihop med originalpumpen. Säljtrick?
      Senast redigerad av Eric_H; 14 June 2009, 21:55.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #18
        Nej, det tror jag verkligen inte då Kent är mån om sina kunder.
        Men om jag vore i dina kläder skulle jag nog ändå fundera på Fluvalen trots att jag är förtjust i Eheim själv. Priset skiljer inte så mycket, flödet och filtervolymen är mycket högre på Fluvalen och skulle det bli för bra fart på vattnet så går det alltid att göra något åt.
        Skulle du även skaffa större kar så har du även pumpen färdig. Men hasta inte, kolla igenom vad de olika pumparna har för för- och nackdelar och ta tid på dig innan du handlar, det är ändå en del pengar det rör sig om.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Guest

          #19
          Fluvalen är bättre i detta fall. Kolla oxo hur mkt den kostar. Du kan få den online för ~2100kr
          Tänk på att man aldrig kan ha för mycke cirkulation i karet!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #20
            Nja, där håller jag kanske inte riktigt med, men för mycket filtervolym kan du inte få.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Guest

              #21
              Inte cirkulation heller Fast om du kan ha fisk i ett 45l me 6000l/h är en annan sak

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #22
                Jo, du kan ha för hög cirkulation i karet så inte fiskarna trivs. Att du sedan skriver saker som inte har med ämnet att göra, det är en annan sak!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Eric_H
                  • June 2009
                  • 87

                  #23
                  Han skulle ha 2495 med alla filter sa han, det är ju vad en tom fluval kostar hos pwss. Men hur stor är fluvalen, har inte du en sån Narii? Vet bara höjden.. När jag läst här har jag fattat för att den för massa mer väsen än eheim och att eheim har ett bättre tryck fast den har färre liter...

                  Kommentar

                  • Guest

                    #24
                    A: jag har somnat här framför datorn 3-4ggr på 30min hehe.

                    E: Hm kan mäta. D: 41cm och 50cm högt.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...