Pitbull Plecos som inte rengör sten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jessii
    • March 2009
    • 7

    Pitbull Plecos som inte rengör sten

    Jag har ett litet akvarium på 54 där det för tillfället finns 3 platys, 10 tetror, 2 albino pansarmal och 2 pitbull plecos.
    Tyvärr så rengör pitbullarna bara rutorna i akvariet och inte själva stenen (där det nu finns alger). Jag har sjösten som är 2-3 mm och i affären sa dom att pitbulls skulle passa bra i mitt akvarie.
    Någon som varit med om något liknande?

    Finns det någon annan mal man kan ha som rengör bättre? Eller finns det någon snigel som inte blir till 100 efter en dag?

    Kan man behöva mata pitbullarna med algtabletter om dom inte får tillräckligt i sig?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Algätare av vilket slag det än är äter inte alla sorters alger i akvariet, så det kan vara att algerna är av två olika sorter?
    Det är även en bra idé att stödmata dina malar då ett 54 liters kar vanligtvis inte producerar så mycket alger, och de tar gärna lite annan mat med om de får.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Jessii
      • March 2009
      • 7

      #3
      Tack för svaret! Då var det kanske onödigt att köpa två pitbulls ^^
      Svårt att veta vad man ska ha för att bli av med algerna på stenarna som är som gröna trådar. Får höra med affären om dom har några förslag!

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Köp några äppelsnäckor, vetja.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        Arbetssätt...