Vad kan man göra med 60 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    #31
    Det kan nog gå bra i en månad eller så sedan får du nog byta ut dom och guldfisk går bra i 150-200 liter och slöjstjärt i 100 liter men du kan också göra så här som jag gör att jag skaffar den fisken jag vill ha och när den blir för stor lämnar du tillbaka den och köper en liten igen

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #32
      Ööh varför skulle platy, tetror, och räkor bara funka i en månad?
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Charlottis
        • December 2007
        • 579

        #33
        Ursprungligen postat av Fösen
        Det kan nog gå bra i en månad eller så sedan får du nog byta ut dom och guldfisk går bra i 150-200 liter och slöjstjärt i 100 liter men du kan också göra så här som jag gör att jag skaffar den fisken jag vill ha och när den blir för stor lämnar du tillbaka den och köper en liten igen
        För det första, varför ska man byta ut fiskarna efter en månad? Låter lite mysko tycker jag...
        Sedan ska Guldfisk ha MINST 250 liter, mer tycker jag.

        Jag rekommenderar absolut inte att köpa ungfiskar som egentligen kommer bli för stora för karet, för att sedan lämna tillbaka dem när de blir större. Varför liksom? Tror inte fisken mår så himla bra av att flyttas fram o tillbaka bara för att du ska få den fisk du vill. Du får köpa fiskar som passar till det akvariet du har, allt annat låter löjligt. Vart drar du gränsen för när fisken är för stor? Oftast anpassar sig fisken till karet det placeras i och ser aldrig för stor ut, men inte mår den bra.

        Kommentar

        Arbetssätt...