Algätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • toccata
    • January 2004
    • 1238

    #16
    Nej jag menade att det är lättare att märka resultatet av räkornas arbete i ett mindre kar. De äter väl inte lika stora mängder och lika snabbt som en större fisk gör.

    Alla räkor äter ju inte alger heller, många säljs säkert under felaktiga namn (verkar vara vanligt i handeln). Amanoräkor (gråbruna, utan färg) ska väl äta alger om jag inte minns fel.

    54 liter är väl i minsta laget för Ancistrus men har man flera olika grottor så tror jag att en enda ancistrus skulle kunna trivas även i 54 liter, även om det självklart är bättre att ge den ett större akvarium. Själv har jag en i ett 110-liters.

    Ja, kul att du haft tur med dina otocinclus, det är ju ett bevis på att du har bra vattenkvalitet också troligen
    / Ebba

    Kommentar

    • ToveTott
      • July 2007
      • 558

      #17
      Mina amanoräkor äter alger från växter, rötter m.m. men inte från rutorna. Tror att det har att göra med att dom mest går omkring och plockar alger. Mina springer på rutan ibland men får inget fäste på det hala glaset. Enda gångerna jag har sett dom på glaset är när det blivit en algmatta på bakre rutan och när jag fick gröna trådar på framrutan som dom kunde klättra på.
      Biolog men inte allvetande

      102L
      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

      Kommentar

      Arbetssätt...